Foto: Píľanský tunel (Archív TASR/Ján Krošlák)

Na Slovensku sa nachádza niekoľko opustených železničných tunelov, ktoré už slúžia len ako turistické atrakcie.

Až na niekoľko výnimiek sú na Slovensku staré dnes, alebo nikdy nepoužívané železničné tunely prístupné verejnosti ako atypická turistická atrakcia. Najznámejšie sú Gemerské spojky a najmä 2400 metrov dlhý Slavošovský tunel. Na Slovensku je ich však viac. Jeden kratší napríklad aj na dnes už neexistujúcej železničnej trati z čias Uhorska pri obci Píla v okrese Lučenec. 

Článok pokračuje pod videom ↓

Píľanský tunel má síce len 121 metrov, no i tak je obľúbenou turistickou atrakciou v regióne Novohradu. Postavený bol už v druhej polovici 19. storočia, počas výstavby Uhorskej severnej železnice prepájajúcej Vrútky s maďarským Salgótarjánom. Tunel bol počas druhej svetovej vojny poškodený, no v roku 1948 ho zrekonštruovali a v prevádzke bol niekoľko ďalších desaťročí.

Foto: Píľanský tunel (Archív TASR/Ján Krošlák)
Foto: Píľanský tunel (Archív TASR/Ján Krošlák)
Foto: Píľanský tunel (Archív TASR/Ján Krošlák)

Píľanský tunel ostal opustený po roku 1983. V tom čase bola totiž trať Lovinobaňa – Kriváň zdvojkolnená a nová trať skalnaté bralo naprieč ktorým bol tunel vyrazený obchádzala. Od tohto času tak ostal bez využitia. A síce je dodnes v správe ŽSR, koľaje tu nenájdete. Tunel slúži už len ako turistická atrakcia a v budúcnosti by ním mala prechádzať aj nová cyklotrasa. Tunel sa nachádza pri dnešnej železničnej trati krátko pred zastávkou Píla v smere zo Zvolena.

Foto: Píľanský tunel (Archív TASR/Ján Krošlák)
Foto: Píľanský tunel (Archív TASR/Ján Krošlák)
Array

#cestujemdoma

Spoznávaj Slovensko a jeho krásy, podpor domácu ekonomiku a cestovný ruch.

Uložiť článok

Najnovšie články