Trojhodinová cesta z portugalského mesta Faro do írskeho Dublinu sa zmenila na 15-hodinový pobyt na palube lietadla.
Ako píše The Irish Times, v dôsledku veternej smršte Ashley sa trojhodinová cesta lietadlom pretiahla na 15 hodín, počas ktorých boli pasažieri uväznení na palube.
15 hodín na palube bez prídelu bezplatnej vody
Cesta začala v nedeľu o deviatej ráno na letisku v portugalskom meste Faro. Pilot sa mal počas letu dvakrát pokúsiť pristáť v Írsku. Nakoniec namiesto toho s lietadlom priletel až do Manchestru, následne do Birminghamu.
Pasažierom však hraničná kontrola nedovolila opustiť palubu. Rozhodnutie nenechať pasažierov odísť z lietadla malo zaznieť preto, že cestovali medzi dvoma krajinami Európskej únie.
Nepríjemnú skúsenosť s prístupom samotnej posádky opísal jeden z pasažierov pre The Irish Times. Ako hovorí, na palube čoskoro došlo jedlo, voda, a v jednom momente dokonca aj toaletný papier. Mnoho žien tiež prekonalo úzkostné záchvaty.
V jednom momente mala posádka doplniť zásoby na palube. Podľa výpovede nespokojného pasažiera však išlo len o 10 sendvičov naviac. Ako dodáva: „Premýšľam, ako a prečo nepriniesli napríklad 150 fliaš s vodou, alebo si nepovedali, že možno budú potrebovať viac než 10 sendvičov.“
Oveľa väčší problém však prišiel v momente, keď mu letuška po deviatich hodinách na palube chcela vyúčtovať fľašu s čistou vodou.
„Spolu s vodou mi priniesli platobný terminál. Spýtal som sa letušky, či ma necháva platiť za čistú vodu deväť hodín po tom, ako sme vyrazili. Povedala, že áno, pretože musí, no a ja som jej tvrdohlavo vrátil fľašu. Nakoniec som si o pol hodinu neskôr fľašu predsa len kúpil, pretože som bol príliš smädný na to, aby ma zastavila vlastná hrdosť.“
Podľa jeho vyjadrenia „Ryanair v žiadnom bode tohto 15-hodinového zážitku [pasažierov] neponúkol, ani im neposkytol tak málo, ako obyčajnú fľašu s vodou zadarmo.“
„Pasažieri na bezplatné jedlo a vodu nemajú nárok.“
Hovorkyňa spoločnosti Ryanair sa vo vyjadrení úprimne ospravedlnila „za odklon a meškanie letu, spôsobené tropickou búrkou Ashley a našu povinnosť uprednostniť bezpečnosť cestujúcich“.
„Cestujúcim bolo poskytnuté občerstvenie na predaj zo služby palubného baru, cestujúci nemali nárok na bezplatné jedlo alebo nápoje na palube, a nemajú nárok na ‘kompenzáciu’, keďže tieto meškania a odklony spôsobila tropická búrka, ktorá bola zjavne mimo kontroly Ryanairu.“
Nakoniec poďakovala operačným tímom a posádkam, ktoré „pracovali v extrémne ťažkých podmienkach, aby dostali pasažierov späť do Dublinu namiesto toho, aby lety zrušili alebo ich nechali uviaznuť na britských letiskách“.
Nahlásiť chybu v článku