Snáď nikto nebude namietať voči tvrdeniu, že rok ako tento tu v ére internetu ešte nebol. Doteraz sme nikdy neboli nútení tráviť toľko času doma a mnoho aktivít sme presunuli do online prostredia. To však neznamená, že sme zásadne zmenili svoje zvyky týkajúce sa sledovaného obsahu na videoplatforme YouTube.
Koncoročný rebríček populárnych hudobných aj nehudobných videí na slovenskom YouTube je toho dôkazom. Divákov YouTubu, podobne ako minulý rok, bavia zábavné videá či bizarné príbehy a čo sa týka hudby, tak hip hop a rap nemá na Slovensku konkurenciu.
„Polievočku by som si dal“
Netradične obsadila prvé miesto v nehudobnom rebríčku reklama. Nebola to žiadna iná než ponožková reklama spoločnosti Dedoles, ktorá Slovákov roztancovala s tancujúcimi škrečkami.
Legendárnou sa stala reportáž aj televízie JOJ z nočného sídliska v Michalovciach, kde mladík po náraze svojho auta tvrdil, že v ňom viezol psa na snowboarde, ktorý mu prepol pesničku a to bolo dôvodom jeho nepozornosti. Hláška „polievočku by som si dal“ doslova zľudovela.
Rovnako ako minulý rok nechýba v rebríčku duo Zrebny & Frlajs, tentokrát si posvietili na „Typy frajerov vo vzťahu“. Silu YouTuberov v TOP 10 podčiarkujú populárny Expl0ited či MOMA, ale aj nováčikovia Nasklee či Klarisa.
Kompletný rebríček 10 najsledovanejších videí slovenského YouTubu:
1. Minútová verzia – Veselé ponožky, čo nemajú páru – Oficiálna Dedoles reklama – Dedoles
2. Vodiča vyrušil pes na snouborde (NOVINY TV JOJ) – Televízia JOJ
3. Typy frajerov vo vzťahu | Zrebný & Frlajs – Zrebny & Frlajs
4. KÚPIL SOM SI VYSNÍVANÝ BYT – Expl0ited
5. 60 Days Build Millionaire Underground Swimming Pool House – Mr. Tfue
6. SuperStar – Sexy Timotej Májsky – Televízia Markíza
7. MÁM NOVÝ BYT, NOVÉ AUTO A…zásnuby? – MOMA
8. Ženy odpovedajú na otázky, ktoré sa muži hanbia opýtať – Nasklee
9. Ondra Vlček (OndraVlcek) – RECAST – Duklock
10. Otázky a Odpovede s MOONOM – Klarisa
Hudbe kraľuje rap a hip hop, prekvapením je titulná pieseň k filmu
Rebríčku slovenských hudobných videí žánrovo jednoznačne dominuje rap a hip-hop a potešujúce je tiež to, že až na dve výnimky sú v prvej desiatke zastúpené domáce produkcie.
Speváčka Sima je tento rok kráľovnou hudobného rebríčka. Prvú priečku jej priniesla spolupráca s Kalim na pesničke „Toto leto“.
Milým prekvapením je štvrté miesto kapely Hrdza s mladou speváčkou Luciou Gibarti, ktorej skladba Slovensko moje, otčina moja bola titulnou piesňou úspešnej slovenskej politickej drámy Sviňa.
Kompletný rebríček 10 najsledovanejších hudobných videí na slovenskom YouTube:
1. SIMA feat. KALI – Toto leto (prod. H0wdy & Gajlo) – SIMA official
2. 6IX9INE- GOOBA (Official Music Video) – Tekashi 6ix9ine
3. SEPAR – OG (Official Video) – DMS RECORDS
4. Hrdza – Slovensko moje, otčina moja (SVIŇA – titulná pieseň) – CinemArt SK
5. Future – Life Is Good (Official Music Video) ft. Drake – FutureVEVO
6. Peter Bič Project – Stoj – PeterBicProjectVEVO
7. EGO – PUMPA feat. BEN CRISTOVAO x SIMA prod. TOMÁŠ GAJLÍK x BIIZA – PODZEMIE
8. Kontrafakt – Pocity feat. Sima (Official Video) – DONFANTASTICKYPESS
9. Nerieš – Ruka Na Volante |Official Video| – NeriesOfficial
10. Separ ft. Tina – Všetci za jedného (prod. Tomi Popovič) – DMS RECORDS
Ako sú zostavované rebríčky sledovanosti?
Rebríčky najpopulárnejších videí na slovenskom YouTube v roku 2020 sú zostavené na základe viacerých faktorov, ktoré určujú popularitu jednotlivých videí. Ide najmä o povahu sledovanosti, počet zhliadnutí vzťahujúcich sa na danú krajinu, a podobne.
Vzhľadom na rôznorodosť videí, ktoré používatelia na YouTube sledujú, je nehudobný rebríček obmedzený na 1 video od konkrétneho tvorcu či tvorivých zoskupení. Mnohé videá sa k vrcholu môžu priblížiť, no publikované rebríčky zahŕňajú vždy len TOP 10.
YouTube patrí na internete medzi najpopulárnejšie videoplatformy. Okrem možnosti sledovať videá minulý rok spustil gignat Google, ktorý YouTube vlastní, na Slovensku možnosť predplatiť si službu YouTube Premium či YouTube Music. Okrem pravidelných rebríčkov najsledovanejších videí YouTube zverejňuje aj výročné video YouTube Rewind. Tento rok sa ale spoločnosť Google rozhodla, že nechce užívateľom internetu pripomínať zlý rok, ktorý ovplyvnila pandémia koronavírusu.
Tlačová správa
Nahlásiť chybu v článku