A tých ma byť požehnane. Dôvod, pre ktorý môže mať predajca oblečenia Hennes & Mauritz, známy pod skratkou H&M, je fakt, že čelí veľkej konkurencii v online svete. Denník Irish Times uvádza, že spoločnosť zainvestovala do svojej online platformy nemalé peniaze. Na internete však nápadne podobný sortiment ponúkajú aj značky ako Forever21 alebo Zara.
Veľký problém spôsobila aj reklama, ktorá sa objavila na začiatku tohto roka. Tá bola označená za rasistickú, no po jej zhliadnutí sa niet čomu čudovať. Zisk H&M v 1. kvartáli klesol o 44 percent. Dôvod, pre ktorý klesli spoločnosti tržby majú byť veľké výpredaje. Tie vraj vznikli v dôsledku nízkeho dopytu v 4. kvartáli minulého roka. Problém má tiež predstavovať neobvykle chladné počasie, ktoré malo skomplikovať predaj jarnej kolekcie.
Ťažko teda určiť presný dôvod, pre ktorý má spoločnosť problémy, pretože ich existuje hneď niekoľko. Všetko nasvedčuje tomu, že značka má asi zlú konšteláciu hviezd, avšak ako uvádza opäť Irish Times, podľa Nilsa Vingeho, vedúceho vzťahov s investormi by spoločnosť mala byť schopná splniť svoje dividendy.
irishtimes.com, hnonline.sk
Nahlásiť chybu v článku