Foto: Image by shurkin_son on Freepik

Operátor vymyslel spôsob, ako sa pomstiť podvodníkom.

Z prieskumu britského telekomunikačného operátora O2 vyplynulo, že sedem z desiatich Britov (71 %) by sa chcelo pomstiť podvodníkom, ktorí sa pokúsili oklamať ich, alebo ich blízkych. Zároveň však každý druhý človek na to nechce strácať čas. Operátor sa preto rozhodol vypočuť svojich verných zákazníkov a vymyslel niečo prelomové.

Článok pokračuje pod videom ↓

Ako informuje portál COMPUTERWORLD, spoločnosť 02 predstavila v Británii Daisy – virtuálnu seniorku, ktorá sťaží život podvodníkom na telefóne. Ak chcú zákazníci O2 aktivovať Daisy, musia jednoducho presmerovať podozrivý hovor na číslo 7726.

Foto: Pixabay

Ako to funguje?

Úlohou tejto najmodernejšej babičky, vytvorenej za pomoci umelej inteligencie, ako „šéfky prevencie podvodov“ je čo najdlhšie zdržať podvodníkov na telefóne, aby nemohli otravovať skutočných ľudí.

Daisy bola vyškolená s pomocou Jima Browninga, jedného z najznámejších „scambaiterov“ na YouTube. Vďaka tomu, že Daisy pripomína osamelú a zdanlivo trochu zmätenú staršiu dámu, jednoducho podvodníkov oklame a presvedčí ich, že našli dokonalý cieľ, zatiaľ čo v skutočnosti ich porazí ich vlastnými zbraňami.

Daisy kombinuje rôzne modely umelej inteligencie, ktoré fungujú tak, že si v reálnom čase prevedú reč podvodníkov na text a potom k nim generujú odpoveď. Vidieť to môžete v priloženej ukážke.

V ukážke napríklad odznie babkin hlas, ktorý hovorí: „Och, bože, ako ten čas letí.“ Daisy totiž porozpráva podvodníkom o jej živote, o jej mačke, ale napríklad sa tiež tvári, že nerozumie a v ukážke počuť jej rozhovor s podvodníkom o tom, koľko W treba napísať, keď niekto zadáva do vyhľadávača webovú stránku.

Babička si po celý čas udržiava milý tón a dokonca podvodníka nazýva „dear“, teda „drahý“.

Uložiť článok

Najnovšie články