Program bol naozaj pestrý a zaplnil okrem foajé až 3 štúdia Slovenského rozhlasu v Bratislave. Začalo sa to v doobedňajších hodinách v Štúdiu č. 5. Ráno na eFeMku vystúpili Panáčik a B-complex. Panáčik so sebou doniesol aj trojicu speváčok s naozaj originálnym performance. Tieto dva koncerty boli predkapelami pred tým, čo všetkých zaujímalo najviac – tlačovou konferenciou. Tú sme sledovali online a všetky novinky, ktoré na Pohodu pribudli si môžete pozrieť tu.
Od 14:00 nasledovalo Popo_FM, v rámci ktorého vystúpili slovenské mená ako Nvmeri, Saténové ruky, Changing Faces a ďalší. Program energicky zavŕšili Barcode DJs a rakúsky techno band Elektro Guzzi.
Štúdio č.2 bolo venované literatúre a zároveň zvestovalo správy, že literárny stan na tohtoročnej Pohode chystá pre návštevníkov bohatý program. Začalo to o 17:00 Čajom o piatej, slovenskí herci čítali ukážky diel slovenských literárnych velikánov. Pri mikrofóne sa vystriedali herci Jana Oľhová, Juraj Hrčka a Richard Stanke. Čítali úryvky z diel Kornela Földváriho, Dušana Mitanu a Ivana Kadlečíka. O siedmej sa premiéroval dokument 20 rokov Pohody a zavŕšila to akčná Slam Poetry v podobe ostrieľaných „slamistov“, ku ktorým nepochybne patrí Tomáš Straka, Anatol Svahilec a ďalší.
Rozhlas žil, pivo sa čapovalo, ľudia diskutovali, proste pravá pohodová atmosféra ako má byť. Pohoda deň zavŕšila trojica koncertov vo veľkom koncertom štúdiu č. 1.
Na úvod to bola tromi rádio_hlavami ocenená Katka Máliková spolu so svojím tradičným ansámblom. V jej koncertnom line-upe nechýbali populárne piesne z úspešného debutového albumu Pustvopol. Pieseň o detstve a vyrastaní na vidieku, „Z rána“, trávnica z Polomky „Bulo by nám bulo“, či úprava ľudovej piesne z Heľpy „Kolo nás“, počas ktorej Katka previedla energický tanec s tamburínou. O piesni „Cudzie svetlo“ sama autorka povedala: „Je to pieseň o nových začiatkoch a asi každý z vás ich zažíva a má takúto pieseň.“ Hudobníčka zaujala aj atmosférickou hrou na píšťalku v úvodoch a koncoch skladieb. Zaznela aj úprava známej skladby „Dínom dánom“ a ďalšie autorské kúsky tejto mladej talentovanej speváčky a skladateľky.
Nasledovali Tolstoys na čele s mladou extravagantnou speváčkou Elou Tolstovou. Nápadito oblečená popová „bábika“ v dlhom „pážacom“ plášti zaujala skladbami spievanými v angličtine, čistým silným hlasom a aranžmánmi, ktoré majú potenciál stať sa slovenským vývozným artiklom. O nič menším prekvapením bol výkon bubeníka kapely Mateja Herecga využívajúceho netypické rytmické postupy pripomínajúce skôr hru na perkusie ako na klasickú sadu bicích. Záver jej vystúpenia sa niesol v znamení slovenskej skladby „Dieťa slnka“, ktorá nás vtiahla svojou rytmikou a prevedením do atmosféry cirkusového kabaretu. Môžeme len s napätím očakávať, čo nám tento mladý zjav s menom Tolstoys v budúcnosti prinesie.
Bodkou za dňom s Pohodou bola mladá nemecká speváčka s brazílskymi koreňmi Dillon. Aj napriek očividnej únave a vyčerpaniu (speváčka spala podľa vlastných slov len 2,5 hodiny) priniesla do Veľkého koncertného štúdia temný komorný minimalizmus podčiarknutý špecifickým chraplákom. Len ona, koncertné krídlo a spolu s ňou plná sála divákov. Ten smútok bodal priamo do srdca. Na moment speváčka vstala spoza klavíra so slovami: „Verím, že ma dramaturgovia nezabijú,“ a celú sálu rozospievala v jemnej smutnej melódii.
Tešíme sa na leto a 21. ročník festivalu Pohoda!
interez.sk (Saša Pastorková, foto: Jaro Novák)
Nahlásiť chybu v článku