Keď ste sa približne od roku 2014 prechádzali centrom nášho hlavného mesta, s najväčšou pravdepodobnosťou ste zazreli aj takzvaný promobike. Ide o druh akéhosi bicykla so štyrmi kolesami s viditeľným reklamným bannerom. Takéto dopravné prostriedky do Bratislavy priniesli nový druh reklamy, s tým je však zrejme koniec, informujú Hospodárske noviny.
Minimálne teda pri spoločnosti s názvom Keis Media Bratislava, ktorá svoje pôsobenie na domácom trhu odštartovala práve v spomínanom roku 2014. Medzi jej spokojných klientov patrili najväčšie firmy pôsobiace na domácom trhu ako napríklad McDonald’s, Ikea, dm drogerie markt, iStores, Coop Jednota či Slovenská sporiteľňa. Svojho času priekopnícky druh vonkajšej reklamy fungoval dobre a našiel si svojich zákazníkov.
Ako vyplýva z verejne dostupných dát, finančná kondícia reklamnej spoločnosti už v súčasnosti nie je najlepšia a časy najväčšej slávy sú tak definitívne preč. Podľa informácií z Finstatu bola firma naposledy v zisku počas predpandemického obdobia v roku 2019. Odvtedy prehlbovala stratu, ktorá sa v roku 2022 dostala na úroveň 111-tisíc eur a čísla za minulý rok zatiaľ známe nie sú.
„Aktuálne sú navyše evidované nedoplatky voči zdravotnej poisťovni Union vo výške vyše 1 400 eur, spoločnosť taktiež dlhuje Finančnej správe takmer 13-tisíc eur a Sociálnej poisťovni takmer 15-tisíc eur,“ píšu ďalej HN. Len pred pár dňami, konkrétne 16. apríla, bol voči firme vyhlásený konkurz, do ktorého sa podľa dostupných informácií mala poslať sama.
Pandémia, alebo neefektivita?
Ako sa zdá, dôsledky ničivej pandémie postihli aj kreatívnu bicyklovú reklamu. Podľa odborníkov však nemusí ísť o jediný dôvod, prečo sa firme prestalo dariť. Vo všeobecnosti už údajne klienti reklamu vo forme „promobike-ov“ nevyhľadávajú, nakoľko sa ukázala ako neefektívna.
„Keď si vezmeme statickú reklamu, konkrétne klasické bilbordy, tak v závislosti od veľkosti, uhla pohľadu a dosahu svetla ich vnímame pol sekundy až dve sekundy. Pri nosičoch, ktoré sú v pohybe, ide o desatiny sekúnd,“ vyjadril sa pre HN odborník na marketing Robert Le Veneur.
Nahlásiť chybu v článku