Sociálna poisťovňan spúšťa projekt, ktorý by mal priniesť zmeny v prípade práceneschopnosti. Zamestnávateľom má poskytnúť prehľadnejší systém a ľahšie spracovanie informácií o PN zamestnancov. Vo vybraných softvéroch je už dostupná.
Automatizáciou k benefitom
Sociálna poisťovňa predstavila novú elektronickú službu, ktorá má zabezpečiť automatický prenos dát o elektronickej PN z jej portálu eSlužby priamo do mzdového softvéru. Inštitúcia informovala, že táto služba je pre zamestnávateľov vo vybraných softvéroch už dostupná.
Tým, ktorí sa službu rozhodnú využiť a cez mzdový softvér sa do nej integrujú, má priniesť vyšší komfort pri spracovávaní zamestnancov, ktorí sú aktuálne práceneschopní. Novinka im zároveň ušetrí čas, ktorý doteraz trávili kontrolou ePN.
Ako informoval portál oPeniazoch, podľa hovorcu Sociálnej poisťovne Martina Kontúra bolo doteraz nutné prihlásiť sa ako zamestnávateľ niekoľkokrát denne na portál eSlužby a kontrolovať, či nepribudla ePN niektorých zamestnancov.
S novou službou si zamestnávateľ jedným klikom stiahne a aktualizuje údaje o všetkých zamestnancoch na PN. Tie sa objavia rovno vo výpočte mzdy. Poisťovňa však upozornila, že aj naďalej bude nutné zobrazovanie péeniek na portáli eSlužby a ich individuálna kontrola.
Spustenie novej služby
Ak ste sa ako zamestnávateľ rozhodli využiť novinku, ktorá by vám mala uľahčiť fungovanie, ako prvý krok musíte vypísať žiadosť. Tú nájdete vo svojom účte na portáli eSlužby. Cez elektronickú schránku ju musíte následne naskenovanú poslať Sociálnej poisťovni.
Stanete sa tak novým B2B subjektom a bude vám pridelený identifikátor B. Výhody novinky môžete okamžite začať využívať.
Projekt je aktuálne otestovaný a dostupný cez softvéry Vema a Kros. Ak váš mzdový softvér nateraz túto funkcionalitu neponúka, obráťte sa s požiadavkou priamo na poskytovateľa svojho mzdového softvéru.
Nahlásiť chybu v článku