Automobilka Kia v roku 2021 urobila pomerne výraznú zmenu svojho loga. Kým predtým používala jednoduchý nápis troch oddelených písmen v oválnom okraji, teraz je logo viac dynamické, oválny okraj zmizol a písmená sa spojili. A to evidentne robí niektorým ľuďom problém.
S touto informáciou prišiel portál Živé.sk s odvolaním sa na Timemeetsroad a na Twitter používateľa Ashwinna Krishnaswamyho, ktorý si všimol, že po tom, ako sa začali objavovať autá s novým logom Kia, Google začal zaznamenávať viac ako 30-tisíc vyhľadávaní mesačne výrazu „KN car“.
the new kia logo is so unreadable that at least 30k people a month search for the „KN car“ ever since its debut pic.twitter.com/jRj25JoAPp
— Ashwinn (@Shwinnabego) November 17, 2022
Spojené písmená niekoho zmiatli
Problémom je, že kým mala Kia písmená v logu oddelené, nebol problém nápis prečítať. Teraz, keď sú písmená spojené, tak písmená „I“ a „A“ môžu u niekoho evokovať písmeno „N“, ktoré by ale bolo napísané zrkadlovo.
To, že si niektorí ľudia skutočne zamieňajú nápis KIA s KN, potvrdzuje okrem zvýšenia vyhľadávania v čase uvedenia nového loga aj vyhľadávanie pojmov ako KN SUV či KN Telluride. Telluride je pritom model automobilky Kia.
Dôležité je, že v skutočnosti je 30-tisíc vyhľadávaní nesprávneho výrazu iba kvapkou v mori. Slovo Kia dosahuje až 1,83 milióna vyhľadávaní mesačne, a tak je chybné zadanie textu iba malinkou hodnotou.
Navyše, táto nejasnosť sa postupne vytráca a má klesajúci trend, čo je pochopiteľné, keďže ten, kto skutočne vyhľadával KN cars, pravdepodobne rýchlo prišiel na to, že urobil chybu a tú už opakovať nebude. Taktiež sa logo stáva postupne známejším a ľudia ho začínajú vo svete čím ďalej, tým viac spoznávať.
Nahlásiť chybu v článku