Foto: Pexels / Photo by Shashank Verma on Unsplash

Tu však táto metóda nekončí. Julie sa totiž presúva ďalej a medzi oddelením s ovocím a zeleninou, odkiaľ potrebuje banány, a oddelením, kde práve do košíka vložila toaletné potreby, je ešte oddelenie s chladenými produktami.

Článok pokračuje pod videom ↓

„Kým sa dostanem k mrazničkám, mám obavy – väčšie položky zaberajú toľko miesta. Ale beriem mrazené základné potraviny, ako sú kuracie nugetky pre deti, ryby v strúhanke a kukurici – a ukladám ich na hromadu,“ opisuje ďalej Julie. To, že mrazené potraviny vložila do košíka na začiatku a nie na konci, tiež výrazne ovplyvní jej nákup.

Keď sa totiž presúva k ďalším položkám, ktoré potrebuje kúpiť, prichádza zistenie. „Ako tak kráčam, zrazu si všimnem, že kondenzát z mrazených produktov kvapká na objemné predmety pod nimi. „Radšej zrýchli tempo,“ hovorím si, ale ešte stále musím nakúpiť omáčky na cestoviny, vývar, čerstvé ovocie a zeleninu a mäso. Ponáhľam sa do uličiek a v zhone ignorujem sušienky a čipsy. Takže trávim menej času nad sladkými pochutinami, čo je jednoznačné plus,“ pokračuje Julie.

Ilustračná foto: Profimedia

Plnší košík, no za menej peňazí

„Kým sa dostanem k mäsu, prepadám panike. Čo ak sa zmrzlina v mojom vozíku úplne roztopí?“ pýta sa Julie, ktorá v rýchlosti nakúpi mäso a potom sa konečne presúva k oddeleniu ovocia a zeleniny, ktoré na začiatku obišla.

„Keďže môj vozík je už po okraj plný balení toaletných roliek, bielidiel a suchého spotrebného tovaru, ignorujem svoje zvyčajné pokušenie v podobe drahého bobuľového ovocia a kúpim si len to základné – jablká, banány, paradajky a zemiaky za dobrú cenu,“ vysvetľuje Julie, ktorá sa po tom, ako naloží ovocie a zeleninu, presúva k pokladnici, kde zisťuje, že síce jej košík vyzerá plnší, ale minula oveľa menej peňazí.

Čím to je? To netuší ani samotná Julie, ale má teóriu: „Nie som si istá, či som ušetrila peniaze preto, že som mala pocit, že môj vozík bol predtým príliš plný, alebo preto, že som sa obávala, že sa mi mrazené veci roztopia – alebo kombinácia oboch.“ Potvrdzuje však, že táto metóda naozaj funguje a núti človeka kúpiť len nevyhnutné veci a nenechať sa zlákať rôznymi výhodnými ponukami či sladkými pokušeniami.

Uložiť článok

Najnovšie články