Foto: TASR – František Iván

Nové letecké linky nás zrejme čakajú už tento rok.

Nová letecká linka medzi Košicami a švédskym Göteborgom, ako aj obnovené vnútroštátne letecké spojenie Bratislava – Košice by mohli začať fungovať ešte v tomto roku. Ministerstvo dopravy by malo záujem, aby sa tak stalo už od jesene, no z pohľadu poskytnutia podpory zo strany štátu je potrebné najskôr schváliť schémy pomoci.

Článok pokračuje pod videom ↓

„V tejto oblasti platia pravidlá Európskej únie pre štátnu pomoc a minimálnu pomoc,“ uviedlo na sociálnej sieti v odpovedi na jednu z otázok ministerstvo dopravy. Následne vyhlási výzvu pre leteckých dopravcov. „Taktiež to závisí aj od samotných dopravcov, či budú mať o takéto linky záujem. Komunikujeme s letiskovými spoločnosťami o tom, aké ďalšie pravidelné letecké spojenia by bolo vhodné podporiť,“ informovalo ministerstvo.

Košické letisko taktiež očakáva zvýšený dopyt po službách, ako je letiskový transfer, ktorý cestujúcim poskytuje pohodlné spojenie na letisko.

Ilustračná foto: Unsplash

Začať by sa mali aj výstavby nových úsekov ciest

Pokiaľ ide o výstavbu prvej etapy úseku rýchlostnej cesty R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča, podľa rezortu zmluva so zhotoviteľom je tesne pred podpisom a výstavba by sa mala začať ešte na jar. „O presnom termíne budeme informovať,“ oznámilo ministerstvo. V prípade plánovaného obchvat Šale stále nie je ukončené verejné obstarávanie na zhotoviteľa. „V tejto chvíli nevieme odhadnúť, koľko ešte vyhodnocovanie potrvá, a teda ani to, kedy sa začne stavať,“ odvetil rezort.

Ďalšie úseky rýchlostnej R7 na juhu Slovenska po Nové Zámky alebo aspoň po Dolný Bar momentálne nepatria medzi priority a nie sú ani pripravené na výstavbu. Ako vyplýva aj z programového vyhlásenia vlády, nové vedenie ministerstva dopravy sa sústredí na dokončenie diaľnice D1, dobudovanie troch chýbajúcich úsekov na D3 a výstavbu rýchlostnej cesty R4.

Foto: TASR – František Iván

Ministerstvo dopravy súhlasí, že pri využívaní diaľnic a rýchlostných ciest je spravodlivejšie spoplatnenie podľa najazdených kilometrov a nie na základe časového obdobia. O takejto zmene sa však zatiaľ neuvažuje. „Z ostatnej novely smernice Eurovignette pre výhrady viacerých štátov vypadol prechod na povinné výkonové spoplatnenie všetkých vozidiel od roku 2027, tak ako sa o tom uvažovalo v prvotnom návrhu z roku 2017. Kompromisne sa pristúpilo k zavádzaniu jednodňovej diaľničnej známky,“ vysvetlilo ministerstvo dopravy.

Uložiť článok

Najnovšie články