Ako uviedla Európska komisia, cieľom je aj zlepšenie kvality ovzdušia v celej Európskej únii.
O novom návrhu informovala prostredníctvom tlačovej správy.
V nej predstavila viacero noviniek vrátane nových testov elektronických bezpečnostných systémov či zjednodušenia prístupu k technickým údajom o vozidlách pre technické centrá.
Medzi všetkými návrhmi však jeden výrazne vyčnieva. Ide o sprísnenie intervalu technických kontrol (STK) pre staršie vozidlá, ktoré pobúrilo verejnosť aj odborníkov.
Povinnosť absolvovať STK raz ročne
EÚ navrhuje, aby osobné automobily a dodávky staršie ako desať rokov podliehali prísnejšiemu režimu technickej kontroly vozidiel.
Podľa nového návrhu by majitelia týchto starších vozidiel museli absolvovať kontrolu každý rok.
Zákon má byť prijatý s cieľom zvýšiť bezpečnosť cestnej premávky, ako uvádza Európska únia.
„Európska únia je pevne odhodlaná znížiť do roku 2030 úmrtnosť a vážne zranenia na cestách o 50 percent. Dnešná iniciatíva predstavuje významný krok k tomu, aby boli naše cesty bezpečnejšie, vzduch čistejší a aby mali občania jednoduchší život,“ vyhlásil eurokomisár pre dopravu Apostolos Tzitzikostas, informuje iDnes.
Ako dodáva portál Autonoviny, návrh vyvolal kritiku zo strany odborníkov, ktorí ho označili za „zbytočnú záťaž slúžiacu viac finančným záujmom vybraných skupín než samotnej bezpečnosti“.
Profesor Stefan Bratzel z Centra pre automobilový manažment na záver označil návrh za čisté vyťahovanie peňazí z ľudí s potenciálom umelo znehodnotiť plne funkčné jazdené vozidlá. Dodáva, že tento nápad je nezmyselný a najviac postihne bežných vodičov.
Nahlásiť chybu v článku