Ešte v septembri sme vás informovali, že jedno z najpopulárnejších bratislavských nákupných centier dostane masívnu prístavbu. Výstavba je momentálne v plnom prúde a návštevníci Auparku sa už čoskoro môžu tešiť na ešte väčšie a atraktívnejšie nákupy. Obrovské predajne by tu mala otvoriť skupina Inditex, ktorá zastrešuje populárne brandy ako Zara, Stradivarius či Bershka.
Zelený dizajnový kabát
Aupark sám seba považuje za prémiové centrum, v ktorom nakupujú najbohatší Bratislavčania a na tom by chcel aj stavať. „V porovnaní s ostatnými hráčmi má priemerný návštevník Auparku o 30 % vyššie príjmy. V kombinácii s dodatočnými službami či prítomnosťou Sadu Janka Kráľa sa tak posilní „destinačný“ charakter nákupného centra, kam sa chodí za nákupmi, aj za trávením voľného času,“ povedal ešte pred časom majiteľ.
Práve na Sad Janka Kráľa by mala nadviazať aj zelená fasáda, ktorej podobu odhalili zverejnené vizualizácie. „Bratislavský Aupark vnímame ako súčasť najstaršieho verejného parku v strednej Európe pri Dunaji. V tomto kontexte sme kládli dôraz na riešenie fasády, ktorá bude zároveň zelená, úsporná a podporí energetickú nezávislosť budovy,“ približuje v tlačovej správe Juraj Jančina, ktorý stojí nielen za koncepciou novej fasády, ale rovnako tak aj za ideou bratislavského nákupného centra Aupark.
Zelená fasáda bude mať výšku 18 metrov a dĺžku 130 metrov. Miesto na život tu nájde 40-tisíc rastlín rôznych druhov. „Efekt zelenej fasády je dlhodobý a prejavuje sa hlavne zlepšením mikroklímy vo forme zvýšenia prirodzenej vlhkosti, zníženia prašnosti a hlučnosti a vytvorenia zázemia pre život hmyzu. Tento prístup je zvlášť dôležitý v priestore, kde naše centrum susedí s dopravnou tepnou mesta,“ uviedla Veronika Košická, riaditeľka nákupného centra Aupark Bratislava.
Nahlásiť chybu v článku