Ilustračná foto: Unsplash

Koronavírus vyhľadávaným pojmom na Slovensku nedominoval, aj keď sa v rebríčku Top 10 umiestnil.

Keď v marci tohto roka koronavírus naplno zasiahol celý svet, všetci vedeli, že to ovplyvní azda každú súčasť našich životov. Samozrejme, internet nevynímajúc. Odrazom toho sú aj tohtoročné rebríčky trendov vo vyhľadávaní na slovenskom Googli. Paradoxom však je, že zatiaľ čo termín „koronavírus“ dominoval na mnohých trhoch, na Slovensku sa na prvom mieste v počte vyhľadávaní ocitlo niečo celkom iné.

Článok pokračuje pod videom ↓

Pandémia koronavírusu úplne zmenila život ľudí po celom svete. To sa napokon odrazilo aj na tom, čo užívatelia internetu najčastejšie prostredníctvom najznámejšieho internetového vyhľadávača Google počas roka na webe hľadali.

Koronavírus druhý najvyhľadávanejší

Nebol to však koronavírus ako taký, čo Slováci najčastejšie googlili. Vyhľadávanie aktuálnych informácií o koronavíruse na Slovensku totiž predbehla aplikácia Edupage určená na komunikáciu škôl a učiteľov so žiakmi a rodičmi. Tá v počtoch vyhľadávaní slovenskými užívateľmi rebríčku najvyhľadávanejších pojmov tohto roka kraľuje. Za Edupage však už nasleduje spojenie „koronavírus Slovensko“, ktoré sa v ostatných krajinách sveta ocitlo prevažne na prvých priečkach.

Ilustračná foto: Unsplash

Rebríčky najvyhľadávanejších pojmov boli okrem koronavírusu ovplyvnené aj jednou domácou a jednou zahraničnou udalosťou, pričom obe spája jedno – voľby. Doma sa užívatelia zaujímali o výsledky parlamentných volieb, ešte väčší záujem však vyvolali prezidentské voľby v USA. Rebríček desiatich najvyhľadávanejších termínov nájdete nižšie.

Trendy vo vyhľadávači Google na Slovensku v roku 2020

10. WocaBee
9. Zoom
8. Sociálna poisťovňa
7. Joe Biden
6. Ministerstvo zdravotníctva
5. Výsledky volieb 2020
4. Voľby USA
3. Bezkriedy
2. Koronavírus Slovensko
1. Edupage

Stúpol záujem o online vzdelávanie

„Témy vo vyhľadávaní bývajú každoročne veľmi pestré, avšak rok 2020 sa na Slovensku nezvyčajne, no úplne pochopiteľne, odvíja od tej jedinej – pandémie koronavírusu,“ komentuje tohtoročné trendy vo vyhľadávaní Martina Joneková, PR manažérka spoločnosti Google pre Českú republiku a Slovensko.

„Trendom tohto roku sa stala aplikácia Edupage. V čase zatvorených škôl išlo o jeden zo základných nástrojov na komunikáciu učiteľov, žiakov, študentov a rodičov. V top trojke sa umiestnil aj vzdelávací portál Bezkriedy,“ uviedla Joneková.

Zaujímavý je podľa nej aj rast dopytu po online videokonferenciách a vzdelávaní. „Viac času sme zjavne venovali aj učeniu cudzích slovíčok pomocou aplikácie WocaBee,“ dodala.

Celebrity išli bokom

Dianie vo svete, ktoré sa tento rok točilo okolo koronavírusovej pandémie a volieb tiež zatočilo aj v rebríčkoch najvyhľadávanejších osobností roka. Tam, kde kedysi boli hviezdne mená šoubiznisu, sú tento rok prekvapivo politické špičky slovenské i svetové.

Rebríčku slovenských, respektíve svetových osobností dominujú Igor Matovič a Joe Biden. Slovenský rebríček však „ovládli“ aj mená ako Boris Kollár, Branislav Gröhling či Roman Mikulec.

Foto: TASR/Jakub Kotian

Rebríček zahraničných osobností okrem Bidena obsadili Donald Trump, Kim Čong-un aj novozvolená viceprezidentka USA Kamala Harris.

Trendy v kategórii „Slováci a Slovenky“

10. Michal Truban
9. Daniela Kralevich
8. Erika Judínyová
7. Roman Mikulec
6. Branislav Gröhling
5. Juraj Rizman
4. Boris Kollár
3. Barbora Piešová
2. Otto Weiter
1. Igor Matovič

Trendy v kategórii „Zahraničné osobnosti“

10. Addison Rae
9. Amber Heard
8. Kamala Harris
7. Boris Johnson
6. Jacob Tremblay
5. Kim Čong-un
4. Monika Bagárová
3. Drupi
2. Donald Trump
1. Joe Biden

Ako ušiť rúška a kedy sa otvoria školy?

Tohtoročné udalosti sa odrazili aj v otázkach, ktoré sme si v súvislosti s „Ako?“ a „Kedy“ kládli. Nedostatok na trhu nás donútil zisťovať „ako ušiť rúško“, „ako založiť kvások“ či „ako upiecť chlieb“.

Ilustračná foto: TASR (Roman Hanc)

Najpálčivejšou otázkou rodičov bolo „kedy sa otvoria školy“. Niekoľko otázok sa ale týkalo aj samotného koronavírusu. Ľudí napríklad zaujímalo, ako vírus vznikol či ako sa prejavuje.

Trendy s výrazom „Ako?“

10. Ako vyčistiť žehličku
9. Ako vyrobiť droždie
8. Ako vznikol koronavírus
7. Ako upiecť chlieb
6. Ako správne nosiť rúško
5. Ako sa prejavuje koronavírus
4. Ako vybrať kliešťa
3. Ako založiť kvások
2. Ako voliť
1. Ako ušiť rúško

Trendy s výrazom „Kedy?“

10. Kedy sadiť cesnak
9. Kedy je Deň otcov
8. Kedy je Deň matiek
7. Do kedy daňové priznanie
6. Kedy sadiť cibuľu
5. Kedy otvoria kaderníctva
4. Kedy je Halloween
3. Kedy sa otvoria hranice
2. Kedy sa mení čas
1. Kedy sa otvoria školy

Sviňa najväčším tohtoročným úspechom slovenského filmu

Google trendy sa aj napriek zatvoreným kinosálam naprieč celým svetom našli aj v prostredí kinematografie. Najvyhľadávanejším filmom na Slovensku bol politický triler Sviňa.

Foto: TS k filmu Sviňa

V súvislosti s úmrtím herca Chadwicka Bosemana sa však vo veľkom hľadala po dvoch rokoch od uvedenia aj marvelovka Black Panther. Nemalú hystériu spôsobilo aj prekvapenie v podobe uvedenia pokračovania dokumentárnej komédie Borat.

Trendy v kategórii „Filmy“

10. Black Panther
9. After 2
8. Wind River
7. Borat 2
6. Tenet
5. 1917
4. Aladdin
3. Obyčajná tvár
2. Wonder Woman 1984
1. Sviňa

O trendoch vo vyhľadávaní na Google redakciu Interez prostredníctvom tlačovej správy informovala Daša Paulíčková z agentúry Grayling. Viac z trendov vo vyhľadávaní nájdete aj vo videu nižšie. Viac zo štatistík nájdete zas na tomto webe.

Tlačová správa

 

Uložiť článok

Najnovšie články