Foto: Profimedia / Unsplash

Dajte si na to dobrý pozor.

V týchto dňoch sa teplomer pohybuje aj pod hranicou -10 stupňov Celzia, čo okrem starostlivosti o vhodné oblečenie pre nás alarmuje aj zvýšenú pozornosť o naše autá, pre ktoré je v takomto počasí nebezpečným javom aj zamrznutie kvapaliny v ostrekovačoch. 

Článok pokračuje pod videom ↓

V posledných dňoch zima značne zasiahla naše územie. Denné aj nočné teploty sa na niektorých miestach držia pod bodom mrazu, pričom na zmenu počasia trpia aj autá. V zimnom období nie sú kľúčové len zimné pneumatiky, odprataný sneh z auta, či správne aplikovanie aditív.

Foto: Unsplash

Dôležitú rolu hrá aj pozornosť voči kvapaline do ostrekovačov. Poznáme to všetci, počas miernejšieho počasia sa doleje ešte letná zmes, respektíve taká, ktorá nemá v charakteristike odolnosť voči mrazivému počasiu. Ak si myslíte, že ide o menej podstatnú vec v rámci auta, zaručene sa mýlite.

Odporúča sa niekoľko účinných tipov

Fungujúce a správne nastavené ostrekovače zaručujú čisté sklo, čím vodič predchádza vysokému riziku nehody a nekvalitnej viditeľnosti premávky. Navyše, aj samotné zamrznutie kvapaliny v nádržke/hadičke môže byť riadnym problémom, spomínajú Autoviny.

Zatiaľ čo letná zmes sa pri veľkom mraze má tendenciu rozpínať a môže spôsobiť prasknutie a poškodenie systému ostrekovačov, zimná zmes je kvapalina s pridanou chémiou, ktorá zaručí, že nezamrzne štandardne až do -20 stupňov Celzia, pričom z trhu bežne poznáme aj tie s hranicou do -40 stupňov Celzia.

Foto: Profimedia

Ak vám zamrzne voda v ostrekovačoch, zvyčajne sa tak stane priamo v nádržke, kde je pravdepodobne stále letná zmes. V tej chvíli vyhľadajte teplejšie miesto, napríklad garáž či podzemné parkovisko, kde sa kvapalina rozmrazí a môžete ju minúť pred doliatím správnej, zimnej kvapaliny. Nádržka sa často nachádza blízko motora, čo tiež môže pomôcť a po krátkej jazde by sa mohla blízkym teplom rozmraziť.

Teplá voda môže, no nemusí pomôcť

Môže sa stať, že trysky nebudú aj tak reagovať, pretože zamrzli tiež, alebo je v nich „uviaznutá“ kvapalina. Vtedy sa okrem umiestnenia auta do teplejšieho prostredia odporúča dôkladné očistenie trysiek od ľadu a snehu, prípadne naliať na trysky teplú vodu, čo síce môže, ale zároveň nemusí zaručene pomôcť.

Foto: Unsplash

Univerzálnou radou v tomto prípade je vždy to, aby sme sa uistili, že pred príchodom silného mrazu už nemáme v aute letnú zmes a tým sa, takmer stopercentne, predíde podobným komplikáciám.

Uložiť článok

Najnovšie články