Pokiaľ vaša práca zahŕňa repetitívne úlohy či analýzu dát, alebo sa venujete v zamestnaní činnosti, ktorá zahŕňa len komunikáciu v štýle odpovedí „áno“ a „nie“, aj vaša pozícia môže byť čoskoro nahradená umelou inteligenciou.
Správa informuje, že umelá inteligencia v nasledujúcom desaťročí postupne preberie zodpovednosť za repetitívne úlohy, akými je práca pri montážnych linkách, či komunikácia cez call centrá.
Call centrá, finančná analýza, či právni asistenti
Zmenu v pracovnom priestore ucítia strední manažéri, či odborníci v oblastiach, akými sú právo či účtovníctvo. Ďalej sa implementácia umelej inteligencie dotkne odvetví, akými sú finančná analýza, poisťovníctvo či matematika.
Čo sa týka spomínaných call centier, tak v tých by malo dôjsť k úplnej automatizácii už do piatich rokov.
„U tých, ktorí majú nízke mzdy, je pravdepodobnosť nahradenia umelou inteligenciou 14-krát vyššia,“ opísal portál rtvs, pričom však zdôrazňuje, že by sme nemali vnímať premenu v kancelárskom či v účtovníckom priestore ako „pohromu“.
Ocenená bude kreatívna práca s empatiou a strategické myslenie
Práve naopak – namiesto toho sa môžeme zamerať na také pracovné pozície, ktoré „si vyžadujú ľudskú empatiu, kreativitu, schopnosť riešiť problémy a strategické myslenie.“
S tým, že pracovné pozície sa budú v budúcnosti vyznačovať hlavne potrebou strategického, tvorivého a komplexného myslenia, súhlasí aj Mark Cuban, generálny riaditeľ spoločnosti Cost Plus Drugs.
„Ak si vaša práca vyžaduje, aby ste mysleli, umelá inteligencia na vás nebude mať veľký vplyv,“ povedal v rozhovore pre The Weekly Show with John Stewart.
Pri obavách o stratu zamestnania apeloval na fakt, že ľudia budú musieť stále dohliadať na správnosť údajov a overovanie výsledkov modelov. A teda, mali by sme sa skôr pripraviť na to, že rôzne úlohy (akými je spravodajská analýza či právna asistencia), sa dobe skôr prispôsobia, než aby úplne vymizli.
Nahlásiť chybu v článku