Možno dojem z týchto záberov je až príliš silný. Ba priam dominujúci. Samozrejme, nie je príjemné, keď sú ženy neustále v pozícii, na akej sa nachádzajú v tejto fotosérii muži. No kampaň k novej kolekcii módnej značky Suistudio až príliš zaváňa pomstychtivým feminizmom. A spravodlivosť je síce veľmi dôležitá, no pomsta jej cestu netvorí. Práve naopak, môže spôsobiť ešte viac problémov.
Na ich stránke sa tiež píše: „Prezrite si našu najnovšiu kolekciu a hneď to bude zjavné: špecializujeme sa na obleky, no neobliekame mužov.“ Suistudio je odnož pánskej značky Suitsupply a vnáša skutočne osviežujúcu zmenu do reklamných kampaní. Komentáre na Instagrame sa však nesú v duchu rozporuplných reakcií. Niektorí užívatelia píšu, že je to skvelý boj proti sexizmu. Iná skupina však tvrdí, že by sme nemali bojovať proti zaškatuľkovaniu jedného pohlavia zaškatuľkovaním druhého pohlavia.
V skutočnosti však ide o akási záhadný obrat. Môžeme to nazvať sebareflexiou, ale nebudeme si klamať. Suistudio je zmienenou odnožou holandskej spoločnosti Suit Supply. Na tú sa v roku 2010 zvalila obrovská vlna kritiky, keď vytvorili kampaň, ktorá bola označená za sexistickú. Na fotografiách boli ženy, s krátkymi sukňami, alebo v sexuálne sugestívnych pozíciách, nad ktorými dominovali muži. Za podobnú kampaň čelili kritike aj v roku 2016, no popreli akékoľvek obvinenia.
Tento krok si teda môžeme vysvetliť všelijako, no viac sa celá situácia podobá na recesiu či provokáciu, než na nastolenie rovnováhy. Posúdenie však necháme na vás. Výkonný riaditeľ spoločnosti Fokke de Junge povedal: „Muži v našej kampani Toy boy, sú vyobrazení ako bábiky pre ženy. Nezdá sa nám, že by tu mali muži navrch.“
indy100.com
Nahlásiť chybu v článku