Ilustračná foto: Unsplash

Chce si totiž zachovať štartovacie a pristávacie sloty.

Z dôvodu pandémie koronavírusu a nového variantu omikron nastáva veľký pokles v leteckej doprave. Spoločnosti sú nútené rušiť lety, keďže sa im neoplatí lietať s prázdnymi či takmer prázdnymi lietadlami. Napriek tomu, nemecký najväčší a zároveň aj národný letecký dopravca plánuje počas zimnej sezóny vykonať 18-tisíc letov s „duchmi“, teda s prázdnymi či iba minimálne obsadenými lietadlami. 

Článok pokračuje pod videom ↓

Zruší 33-tisíc letov

V nadchádzajúcich týždňoch sa očakáva, že celá letecká skupina Lufthansa zruší až 33-tisíc letov z dôvodu poklesu leteckej dopravy spôsobeného nárastom variantu omikron, uvádza portál IFLScience.

Generálny riaditeľ pre Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung povedal, že znížený dopyt po lietaní prichádza z Nemecka, Švajčiarska a Rakúska, ktoré vlna omikronu zasiahla v plnej sile.

V zimnej sezóne využívala letecká spoločnosť iba 60 % svojich predpandemických letových poriadkov. Avšak, kvôli pravidlám letiskových prevádzkových intervalov si spoločnosť jednoducho nemôže dovoliť primerane znížiť počty letov, inak im v budúcnosti bude hroziť, že stratia práva na pristávanie na letiskách.

Ilustračná foto: Unsplash

Chystajú sa lietať bez ľudí

Pre znížený dopyt v januári by sme dokonca zrušili ešte viac letov, ako avizujeme. Budeme však musieť vykonať 18-tisíc zbytočných letov, len aby sme si zachovali práva na vzlet a pristávanie,“ povedal Spohr.

Lufthansa tvrdí, že je nútená vykonať lety s de facto prázdnymi lietadlami, len aby si zabezpečili sloty pravidla „používajte alebo straťte“. Tieto pravidlá určuje EÚ a na zimné obdobie 2021/2022 sú nastavené tak, že letecké spoločnosti majú použiť aspoň 50 % svojich slotov, inak riskujú, že o ne prídu. V začiatkoch pandémie bolo toto pravidlo znížené na nulu, no postupne sa zvyšovalo, keď sa svet začal opätovne otvárať.

Ilustračná foto: Unsplash

Zbytočné emisie

Hovorca Medzinárodnej asociácie leteckých dopravcov uviedol, že súčasne nastavené podmienky sú nereálne a napriek naliehaniu na EÚ sa schválilo pravidlo s 50-percentným využitím.

Ilustračná foto: Unsplash

To ponecháva spoločnosti, ako je napríklad spomínaná Lufthansa v tom, aby lietali s prázdnymi lietadlami, pričom zbytočne chrlia do ovzdušia emisie, len preto, aby mohli bez problémov lietať v budúcnosti, keď sa dopyt opätovne zvýši. Takéto rozhodnutie je v rozpore so záväzkom EÚ znižovať emisie z dopravy do roku 2050 o 90 %.

Všetko sa však ešte môže zmeniť, napríklad už belgický minister dopravy požiadal Európsku komisiu o upustenie od požiadavky na zachovávanie voľných slotov práve kvôli tomu, aby sa zbytočne neprodukovali emisie.

Uložiť článok

Najnovšie články