Ak využívate službu ČSOB banky, možno patríte medzi „šťastlivcov“, ktorí si v uplynulých dňoch všimli na svojich účtoch isté nezrovnalosti. V prípade, že nie, a ste jej klientami, skontrolujte si svoj účet. Možno zostanete prekvapení, nikto vás však o peniaze neobral.
Ako upozornil portál Tech denníka SME, stovkám klientov ČSOB banky zmizli z bankových účtov peniaze. Nejde pritom o malé sumy, spomína stovky alebo až tisíce eur. Ak by ste si na prvú mysleli, že ide o nejaký omyl, nie je to tak a situácia má svoje vysvetlenie.
Platby realizované v minulosti boli odúčtované až teraz
ČSOB banka o tom informovala svojich klientov pred niekoľkými hodinami priamo na svojom webe.
„Vážení klienti, v uplynulých dňoch ste mohli zaevidovať odúčtovanie finančných prostriedkov za platby kartou u vybraných obchodníkov, ktoré boli realizované ešte v uplynulých mesiacoch. Pričom z vášho účtu boli odúčtované až v týchto dňoch,“ vysvetlila situáciu ČSOB.
„V tomto prípade nejde o duplicitné alebo nezrealizované platby, ale o oneskorené odúčtovanie v minulosti zrealizovaných platieb. Preto nie je nutné z vašej strany realizovať žiadne kroky,“ dodala banka.
Ak si to nevšimli, mohlo ich to prekvapiť
Vysvetlenie podľa SME siaha k obchodnej sieti Lidl. Ľuďom, ktorí tu nakupovali, totiž stiahli podľa denníka platby, ktoré mohli byť až rok staré. Dôvodom je, ako už vysvetlila aj banka, že boli zúčtované s oneskorením. To znamená, že tieto platby ľudia v minulosti naozaj uskutočnili, ibaže im peniaze nestrhlo z bankových účtov v tom čase, ale až teraz.
A keďže si to ľudia nemuseli v tom čase všimnúť, teraz ich mohlo čakať nie veľmi príjemné prekvapenie.
ČSOB uvádza, že „chyba bola zapríčinená treťou stranou“, svojim klientom sa však ospravedlnila. SME získalo stanovisko od spoločnosti Lidl Slovensko, ktorá spomína, že problém vznikol na strane banky. Zodpovedná by však mohla byť clearingová spoločnosť.
Nahlásiť chybu v článku