Nebolo to tak dávno, čo klientom jednej zo slovenských bánk takpovediac zmizli z účtu peniaze. Nešlo pritom o malé sumy a mnohí ostali veľmi nemilo prekvapení. Ako sme vás vtedy informovali, tieto finančné prostriedky ČSOB banka ľuďom nevrátila, nakoľko išlo o oneskorené odúčtovanie minulých transakcií. S novým problémom zase počas minulého týždňa zápasili klienti inej veľkej banky – Slovenskej sporiteľne.
Je pochopiteľné, že aj najväčšie banky občas bojujú s technickými problémami. Ak sa týkajú práve peňazí, je to pre klientov o to nepríjemnejšie. Ako teraz informuje portál Živé.sk, komplikácie počas štvrtka (12. decembra) a piatka (13. decembra) hlásili klienti Slovenskej sporiteľne.
Z dostupných informácií vyplýva, že ľudia mali problémy pri platbách kartou, a to ako v kamenných predajniach, tak aj pri internetových nákupoch. Nešlo však iba o štandardné zlyhanie platby, nakoľko finančné prostriedky ostali aj napriek nezrealizovanej transakcii takpovediac zablokované v rezerváciách. To zrejme vyvolalo v klientoch neistotu a viacerí sa obrátili na support inštitúcie.
Sporiteľňa napokon vydala aj vyhlásenie, v ktorom klientov ubezpečuje, že sa o svoje peniaze báť nemusia. „Ak sa vám vo štvrtok 12. decembra a v piatok 13. decembra nepodarilo zaplatiť kartou a napriek tomu vidíte v Georgovi, že sú peniaze rezervované, nemusíte sa obávať, peniaze za nákup vám z účtu nestiahneme. Rezerváciu platby zrušíme čo najskôr,“ informovala banka.
Portál Živé.sk neskôr zisťoval, čo mohlo za potenciálnym problémom stáť, banka ho však bližšie nešpecifikovala. „Chybu sme odstránili a aktuálne sú naše systémy plne funkčné. Za prípadné komplikácie sa klientom ospravedlňujeme,“ uviedla hovorkyňa s tým, že malo ísť o krátkodobé nedostupnosti kartových služieb, ktoré sa týkali iba minimálneho počtu bankových klientov. Dobrou správou teda je, že peniaze sa nakupujúcim v dohľadnej dobe vrátia.
Nahlásiť chybu v článku