Foto: interez.sk (Zuzana Veslíková)

Zákaznici šaleli, na sociálnych sieťach sa chválili kúpou lacného alkoholu. Delili sa tiež medzi sebou o tipy, ako na to.

Biedronka sa v Poľsku dlhodobo sama označuje za najlacnejšieho hráča na trhu. Často sa v tejto oblasti porovnáva s nemeckým Lidlom a je všeobecne známe, že u našich severných susedov prebiehajú aj pomerne ostré marketingové kampane. Najnovšie sa do predajní s lienkou v logu nahrnulo množstvo zákazníkov s jediným cieľom – využiť netradičnú akciu.

Článok pokračuje pod videom ↓

Nuž, netradičnú hlavne preto, že ju neplánovala nasadiť ani samotná Biedronka. Ako upozornil poľský portál Wiadomosci Handlowe, v ponuke reťazca sa objavil podozrivo lacný alkohol. Malo sa tak stať počas ranných hodín v utorok (28. januára). Konkrétne išlo o 0,7-litrovú fľašu whiskey Jameson, ktorá sa predávala za 1,99 zlotého. To v prepočte znamená, že stála 0,47 eura. Štandardná cena podľa verejne dostupných zdrojov sa u nás pohybuje na úrovni 16 eur, teda necelých 70 zlotých.

Samozrejme, takáto zľava sa rýchlo rozkríkla a do predajní sa navalili ľudia, ktorí sa o nej dozvedeli. Na sociálnych sieťach či diskusných fórach sa malo objaviť množstvo príspevkov a fotografií, v ktorých sa nakupujúci chválili svojimi úlovkami. Kým niektorým postačovala jedna fľaša za „zvýhodnenú“ cenu, iní ich vzali aj tucet. Dokonca sa začali šíriť tiež tipy, ako si alkohol nakúpiť bez toho, aby si pracovníci predajne všimli niečo podozrivé.

Musíte si najprv naskenovať napríklad pivo a zavolať obsluhu. Po schválení veku naúčtujte Jameson,“ znelo odporúčanie jedného zo „šikovných“ zákazníkov. Dôvodom bolo, že by si preklep mohla všimnúť obsluha pokladníc.

Chybu sa snažili rýchlo napraviť

Išlo totiž o systémovú chybu, na ktorú vedenie Biedronky upozornili pracovníci niektorých prevádzok ešte 28. januára ráno. Následne sa začalo s odstraňovaním nešťastného preklepu. Kým niektoré predajne dokázali reagovať flexibilne a chybu napravili ešte pred otvorením, iné obchodíky lacný alkohol ponúkali dlhšiu dobu. Dokonca sa za takúto cenu dal Jameson kúpiť aj v internetovom obchode reťazca.

Samotná Biedronka vo svojom stanovisku priznala zlyhanie ľudského faktora. „Biedronka ponúka vo svojich predajniach až 5 000 produktov a výnimočne sa môže stať, že sa do systému zadá nesprávna cena produktu. V tomto konkrétnom prípade bola ľudská chyba zistená a opravená ešte v ranných hodinách v ten istý deň,“ uviedol pre Wiadomosci Handlowe Konrad Nafalski, senior manažér pre firemnú komunikáciu v Biedronke.

Uložiť článok

Najnovšie články