Je rok 2016 a pred zápasom NFL hrá americká hymna. Všetci stoja a preukazujú týmto gestom rešpekt voči hymne, až na Colina Kaepernicka. Ten zostáva sedieť na protest voči správaniu a voči ľuďom rôznych etnicít. Národ je následne rozdelený na dve skupiny – jedna má voči Colinovi rešpekt, druhá jeho čin vníma ako nedostatočnú úctu voči vlastnej krajine.
Colin svojím statočným činom inšpiroval okrem mnohých ďalších športovcov aj firmu Nike. V ich najnovšej reklame otvorene adresujú Colinove politické stanovisko slovami: „Believe in something. Even if it means sacrificing everything.“
Tí, čo pred dvoma rokmi vnímali nepostavenie sa na hymnu ako urážku, sa nezdržali drastických činov. Internet hneď obleteli videá s horiacimi Nike teniskami, či rozstrihanými ponožkami.
Mnohé z príspevkov obsahovali hashtag #JustBurnIt. Do boja proti Nike sa postavil aj country spevák John Rich. Na Twitter pridal fotku svojho zvukára, ktorý je bývalým vojakom. V ruke drží vystrihnuté logo Nike zo svojich ponožiek.
Our Soundman just cut the Nike swoosh off his socks. Former marine. Get ready @Nike multiply that by the millions. pic.twitter.com/h8kj6RXe7j
— John Rich (@johnrich) September 3, 2018
Po tejto mediálnej kauze sa však naskytuje otázka, či svetoznáma značka znesie toľko úderov. Podľa odporcov ich poslednej reklamy skôr nie, ako áno. Napríklad podľa Johna Richa sa na stranu oponentov značky postavia milióny ľudí. Mnohí ľudí však zastáva opačný názor. Firma podľa nich prejde takýmto problémom bez výraznej ujmy.
First the @NFL forces me to choose between my favorite sport and my country. I chose country. Then @Nike forces me to choose between my favorite shoes and my country. Since when did the American Flag and the National Anthem become offensive? pic.twitter.com/4CVQdTHUH4
— Sean Clancy (@sclancy79) September 3, 2018
Čo si o celej kauze myslíte vy?
businessinsider.com
Nahlásiť chybu v článku