Foto: Biedronka

Diskontný reťazec na Slovensku otvorí prvé predajne už o pár dní.

Poľská sieť Biedronka otvorí svoje obchody na Slovensku 5. marca. Varšavského spravodajcu TASR o tom informoval v stredu Maciej Lukowski, zodpovedný za expanziu spoločnosti na Slovensko, na tlačovej konferencii v Krakove.

Článok pokračuje pod videom ↓

Predajne plánuje mať vo veľkých a malých mestách a aj na dedinách v troch formátoch. Prvou novopostavenou predajňou bude obchod v Miloslavove, ktorú postavila slovenská stavebná spoločnosť. „Najprv sa snažíme budovať obchody v malých a stredných mestách, Bratislava je náš ďalší krok,“ informoval Lukowski.

Biedronka ponúkne 3 400 položiek a v segmente čerstvých potravín ich plánuje polovicu odoberať od slovenských dodávateľov, pričom dlhodobým cieľom je mať na pultoch celkovo 40 % slovenských produktov. Spolupracovať budú napríklad s firmami Rajo či Agro Tami. Bude ich predávať aj pod vlastnou značkou „Z našej zeme,“ ktorú rozvíja slovenský tím.

Reťazec plánuje rozvíjať sieť v regióne okolo svojho distribučného centra vo Voderadoch pred tým, než bude expandovať do ďalších regiónov Slovenska. „Zatiaľ nevieme konečný počet obchodov, rozhodnú slovenskí zákazníci,“ povedal Lukowski s tým, že zatiaľ budú testovať všetky modely svojich obchodov. Biedronka spočiatku nebude mať vernostnú aplikáciu, ale plánuje ju vypustiť do dvoch rokov.

Lukowski sa vyjadril aj k otázke, či môžu slovenskí zákazníci očakávať poľské ceny. Podľa neho je slovenský trh a podnikateľské podmienky veľmi odlišný od poľského, a preto sa na to nedá jednoznačne odpovedať. „Nikto nám nevykompenzuje rozdielne výšky daní (na potraviny – pozn. TASR),“ dodal Lukowski, no zdôraznil, že sa chcú od konkurencie odlíšiť cenami a dobrými zľavami.

Uložiť článok

Najnovšie články