Zákazníci cestujúci nízkonákladovou spoločnosťou Ryanair sa v posledných dňoch sťažovali na nový poplatok. Viacerí uviedli, že ak si chceli vybrať miesto v lietadle cez internet a stiahnuť si palubný lístok, museli zaplatiť peniaze navyše. Ďalšou možnosťou bolo ísť postaviť sa do radu na letisku.
Rozhorčení zákazníci
„Kedy a prečo ste s tým začali? Teraz musím ísť do radu na vyzdvihnutie palubného lístka na letisku?“ napísal podľa BBC jeden z cestujúcich na sociálnu sieť. Pridali sa aj iní, ktorí uvádzajú, že ak si vybrali možnosť náhodne prideleného sedadla, stránka ich odkázala na prevzatie papierového palubného lístku priamo na letisku.
Podľa ďalšieho nebolo možné vytvoriť si palubný lístok, či už v mobile alebo si ho vytlačiť, pokiaľ si nezaplatí za miesto v lietadle. Neil Buckley pre BBC uviedol, že bol prinútený zaplatiť si 15,50 libry, teda 17 eur a 50 centov za rezervovanie miesta, čo je asi 10 percent z ceny letenky.
Zjednodušene, ľudia, ktorí sa rozhodli využiť služby tejto nízkonákladovky, predtým, ako si mohli stiahnuť palubný lístok, si museli rezervovať miesto za 7 až 21 libier, v prepočte 8 až 24 eur. Ak sa rozhodli tento poplatok vynechať, vstupenku na palubu si museli vyzdvihnúť na letisku.
Ryanair tieto obvinenia odmieta a tvrdí, že správy o zmene politiky sú nepravdivé. „Všetci cestujúci Ryanairu môžu zaplatiť za rezervované miesto, ak si to želajú, alebo ak sa cestujúci chcú vyhnúť tomuto poplatku za miesto, môžu si vybrať náhodne pridelené miesto úplne zadarmo,“ uviedol hovorca spoločnosti. Ľudia podľa neho nemusia platiť ani za online palubný lístok.
Zmätky pokračujú
Niektorý z cestujúcich podľa RTVS uviedol, že sa na zmeny pýtal na letisku. Zamestnanci mu údajne vysvetlili, že nová politika sa vzťahuje len na posledných 20 cestujúcich, ktorí sa odbavujú na let. Poplatok mal byť zavedený v priebehu posledných dní.
Ryanair v posledných mesiacoch čelí viacerým kauzám. Prednedávnom napríklad účtovali staršiemu páru 110 libier, čo predstavuje 128 eur za vytlačenie leteniek na letisku po tom, ako si miesto odchádzajúcich omylom stiahli spiatočné letenky.
Podľa experta na práva spotrebiteľov Martyna Jamesa tieto problémy môžu naznačovať chybu v počítačoch alebo rezervačných systémoch spoločnosti. „Príplatky za rýchlejšie nastupovanie, viac miesta na nohy, prémiové služby, to je v poriadku. Cestujúci by si však za rezerváciu štandardného sedadla vôbec nemali platiť,“ myslí si.
Zároveň dodal, že ak je zavedenie nového poplatku skutočne pravdivé, Ryanair bude potrebovať oveľa viac zamestnancov a odbavovacích pultov, čo nie je ekonomicky výhodné.
Nahlásiť chybu v článku