Lekárne majú prísne pravidlá bezpečnosti liečiv a vrátené produkty nemôžu ďalej predávať. Na rozdiel od bežných produktov sa tiež liečivá nedajú vrátiť len z dôvodu nespokojnosti, ak nemajú preukázateľnú chybu. Existujú však výnimky.
Informuje o nich v mesačných novinkách Spoločnosť ochrany spotrebiteľov: S.O.S., ktorá radí slovenským zákazníkom so spotrebiteľským právom.
Že neúčinkuje? Nie je problém
Reklamovať lieky nemôžete z dôvodu, že vám nevyhovuje ich použitie, hoci obal nebol poškodený, a produkt je v súlade s predpismi. Takisto ani vtedy, ak máte subjektívny dojem, že neúčinkujú.
Reklamáciu spravidla uznajú pri výrobnej chybe, alebo v prípade, že vám prišli v inom množstve, forme či šarži z internetového obchodu.
Vrátenie do e-shopu
Na Slovensku má spotrebiteľ (vďaka Európskej únii) právo odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku do 14 dní bez udania dôvodu. Výnimkou je narušenie hygienického či (zdravotne) ochranného obalu. To sa však netýka liekov a liekových doplnkov.
Tie môžete vrátiť do online lekárne, len ak:
- vám ich dodajú v inej forme/veľkosti balenia či v inom množstve liečiva v jednej dávke, ako bolo objednané,
- príde vám iný počet balení, ako ste si objednali,
- liek má kratšiu exspiráciu, ako je čas liečby uvedený na obale,
- je poškodený vnútorný obal lieku,
- liek prišiel bez príbalového letáka v slovenčine,
- liek má inú šaržu ako na dodacom liste.
Vrátenie do lekárne
Pred kúpou osobne by ste mali informovať lekárnika o vašich zdravotných obmedzeniach a kontraindikáciách (napríklad astma).
S reklamáciou s najväčšou pravdepodobnosťou uspejete až vtedy, ak vám ich napriek tomu predal.
Taktiež, ak majú poškodený obal alebo narušenú textúru – musíte ich však priniesť v pôvodnom obale a žiadne nesmú chýbať. Reklamovať môžete aj v prípade, že výrobok je po dátume spotreby, alebo má zlé označenie.
Obchodník vás tiež musí informovať o dôležitých vlastnostiach a rizikách produktu, ak nie sú zjavné.
Nahlásiť chybu v článku