Podľa dostupných informácií na jeseň minulého roka slovenskému obchodnému trhu spomedzi zahraničných reťazcov kraľoval Lidl. Ten už v súčasnosti nie je v tomto smere jednotkou, pričom ho predbehli hneď dva konkurenčné obchody. Informuje o tom portál Index.
Tesco s výraznými krokmi
V dobe inflácie a zvyšujúcich sa cien potravín bojujú obchodné reťazce na Slovensku o každého zákazníka. V poslednom období sme boli svedkami rôznych zaujímavých taktík, reklamných ťahov, či špekulácií o expanziách. Dôvodom je určite aj príchod superlacnej poľskej Biedronky, ktorá poriadne konkurencii podkúri. Známy poľský obchod často cieli aj na menšie lokality, ktoré dlhodobo najväčšie reťazce obchádzali.
V septembri minulého roka na Slovensku zahraničným hráčom kraľoval Lidl, no podľa informácií, ktoré priniesol portál Index, je novým lídrom britské Tesco. To otvorilo už 168. slovenskú prevádzku, pričom v súčasnosti ukončuje transformáciu 15 predajní Žabka na Tesco Expres. Po otvorení všetkých spomínaných obchodíkov bude v konečnom dôsledku u nás prevádzkovať dokopy 178 predajní.
Na druhom mieste je aktuálne Billa, ktorá má na Slovensku otvorených 167 predajní a predbehla tak Lidl, ktorý je so 164 obchodmi na treťom mieste. Štvrtý Kaufland so 78 obchodmi už počtom výrazne zaostáva. Ako už v nedávnej minulosti Tesco a Lidl deklarovali, ich expanzia zďaleka nekončí. Po vzore Biedronky sa tiež chcú pozerať aj po menších lokalitách, s najväčšou pravdepodobnosťou preto, aby sa v prípade príchodu lacného poľského obchodu dokázali situácii adekvátne prispôsobiť.
Nahlásiť chybu v článku