Foto: Profimedia

Žlto-modrý reťazec hlási na rok 2025 zaujímavé plány. Okrem zvyšovania platov otvorí aj nové predajne. Zisťovali sme viac.

Slovenský maloobchodný trh sa správami o príchode diskontu z Poľska po dlhých rokoch výraznejšie rozhýbal. Veľkí hráči upravili svoje stratégie a hlavným cieľom je momentálne byť potenciálnym zákazníkom čo najbližšie. V tomto duchu zrejme premýšľajú aj zástupcovia nemeckého Lidla.

Článok pokračuje pod videom ↓

Lidl u nás pôsobí už viac ako dve desaťročia a za ten čas sa mu podarilo prakticky dobyť tuzemský trh. Z hľadiska ekonomických ukazovateľov ho slovenskí zákazníci vyhľadávajú najčastejšie a míňajú v ňom najviac peňazí. Dôvodov môže byť hneď niekoľko, no podobne ako v Poľsku, aj u nás Nemci presadzujú koncept diskontu s najvýhodnejšími cenami, na ktorom chce stavať tiež Biedronka.

Poľská sieť vo vlastníctve portugalskej skupiny je známa tým, že predajne často otvára aj v odľahlejších regiónoch, v menších mestách či obciach, kam sa väčšie reťazce ani nepozrú. Odborníci predpokladajú, že na túto taktiku „lienka“ staví aj na Slovensku. Dôkazom toho môžu byť správy, podľa ktorých budú prvé slovenské predajne napríklad v obciach Miloslavov či Čierne, pričom krajské mestá ako Bratislava, Košice či Banská Bystrica sa zatiaľ na mape neobjavili. Je však veľmi pravdepodobné, že sa tak stane.

Lidl mieri do menších miest a obcí

Je tak pochopiteľné, že svojim zákazníkom budú chcieť byť bližšie aj ostatní hráči, vrátane Lidla. Ako sme sa dozvedeli, diskont sa v najbližšom období plánuje zamerať aj na lokality, kde doteraz nepôsobil. „V roku 2025 plánujeme otvorenie nových predajní po celom území Slovenska, a to v lokalitách, kde už sme prítomní, ale aj v mestách a obciach, v ktorých ešte predajňu nemáme,“ potvrdila pre interez Adriána Maštalircová z úseku komunikácie spoločnosti.

Ako ďalej dodala, tešiť sa môžu tiež lokality s menším počtom obyvateľov. „Keďže sa chceme priblížiť našim zákazníkom, v budúcnosti pribudnú Lidl predajne aj v menších mestách a obciach,“ uviedla Maštalircová. Už v závere minulého roka bolo známe, že Lidl určite pribudne v šiestich mestách, respektíve v obciach. Aj túto informáciu nám zástupcovia nemeckého reťazca potvrdili.

Foto: Facebook (Lidl Slovensko)

Onedlho pribudne v našom portfóliu predajňa v Starej Turej, Dunajskej Lužnej, Hnúšti, Hlohovci, Prešove a v Nových Zámkoch,“ povedala na margo nových predajní Maštalircová s tým, že priebežne tiež prebiehajú investície do už existujúceho portfólia.

Vysoká investícia do platov

Ďalšou novinkou pre tento rok je investícia vo výške približne 10 miliónov eur, ktorá má zamestnancom pomôcť v otázke zvyšovania ich platov. Lidl o tom informoval na svojom webe. Zvýši sa tak minimálna odmena, ktorá u zamestnancov v predajniach bude predstavovať 1 250 eur, respektíve u zamestnancov v sklade 1 300 eur.

Zamestnankyne a zamestnanci sú kľúčom nášho úspechu. Chceme, aby sa v Lidli cítili adekvátne ocenení a mali motiváciu rozvíjať sa spolu s nami,“ uviedla Judit Dulin, konateľka Lidla zodpovedná za HR. Spomínané zmeny by sa mali do praxe dostať od marca 2025 s tým, že si prilepšia aj súčasní pracovníci. Diskont má na Slovensku aktuálne vyše 6 700 zamestnancov v 167 predajniach, troch logistických centrách a v centrále v Bratislave.

Uložiť článok

Najnovšie články