Foto: Unsplash

Potravinovým reťazcom na Slovensku stále kraľuje Lidl, medzi najväčšími sieťami sa objavilo aj jedno slovenské meno.

Ak sa slovenských zákazníkov opýtate, kde najradšej nakupujú, odpovede sa zrejme budú líšiť. Okrem samotných cien či sortimentu totiž rozhoduje aj počet predajní a ich dostupnosť. Medzi reťazcami pôsobiacimi na Slovensku je najväčší Lidl, vyplýva to z rebríčka magazínu Trend.

Článok pokračuje pod videom ↓

Portál sa v rebríčku zameral hlavne na ekonomické aspekty za rok 2022 – tržby a zisk. Podľa nich zostavil zoznam najväčších hráčov pôsobiacich na našom trhu. Najlepšiu desiatku otvárajú viac-menej regionálne obchodíky, ktoré symbolizujú reťazce ako Sintra, Nitrazdroj, Koruna a Milk-Agro. Prakticky všetkým menovaným sa medziročne zvýšili tržby, mierne nižšie čísla zaznamenalo iba Milk-Agro.

162 predajní u nás prevádzkuje napríklad Terno, ktoré sa tržbami za rok 2022 zaradilo na 6. miesto v rámci celého Slovenska a ako jediný z reťazcov v najlepšej desiatke vykázal stratu. Lepšie to už bolo počas uplynulého roka, kedy sa Ternu podarilo „vyhrabať“ z červených čísel.

V najlepšej pätici sa potom nachádzajú už iba známi giganti. Otvára ju pôvodne rakúska Billa (dnes už člen nemeckého REWE) s tržbami na úrovni 775 miliónov eur. Najstarší nadnárodný reťazec pôsobiaci na Slovensku má u nás 167 predajní a svoju pozíciu si stabilne drží už niekoľko rokov.

Na štvrtom mieste je slovenský zástupca, konkrétne Coop Jednota, ktorá sa vďaka svojej rozsiahlej sieti umiestnila medzi tými najväčšími maloobchodnými reťazcami. Jej tržby presiahli v roku 2022 1,5 miliardy eur, v roku 2023 dokonca 1,7 miliardy eur. Len o desať miliónov eur viac utŕžil v roku 2022 Kaufland. Zástupca nemeckej skupiny Schwarz Gruppe má u nás podľa Trendu 79 predajní a zameriava sa predovšetkým na väčšie mestá.

Asi nikoho neprekvapí, že najsilnejšie maloobchodná dvojka na Slovensku je tvorená Tescom a Lidlom. V roku 2022 malo Tesco tržby na úrovni 1,64 miliardy eur, Lidl až 1,89 miliardy eur. Nemecký reťazec sa už v tejto kategórii stabilne usadil na pomyselnom tróne a bude veľmi zaujímavé sledovať, akým spôsobom sa budú tieto ukazovatele uberať po očakávanom príchode poľskej Biedronky.

10 najväčších potravinových reťazcov na Slovensku (tržby/zisk v eurách)

  1. Lidl: 1,89 mld./159 mil.
  2. Tesco: 1,64 mld./58 mil.
  3. Kaufland: 1,54 mld./88 mil.
  4. Coop Jednota: 1,53 mld./nezverejňuje zisk za celú skupinu
  5. Billa: 775 mil./10 mil.
  6. Terno: 216 mil./strata 9 mil.
  7. Milk-Agro: 126 mil./820 tis.
  8. Koruna: 68 mil./326 tis.
  9. Nitrazdroj: 59.mil/517 tis.
  10. Sintra: 56 mil./1 mil.
Uložiť článok

Najnovšie články