foto: Unsplash

Na vzorke až 1,2 milióna Slovákov vieme podľa roamingových zvyklostí zistiť, kde sa v zahraničí nachádzajú.

Market Locator je šikovná platforma, vďaka ktorej podnikatelia dokážu efektívne nájsť a osloviť svojich nádejných zákazníkov. Tieto služby využívajú aj naši mobilní operátori a aj vďaka tomu dnes vieme identifikovať niekoľko veľmi dôležitých faktorov, ktoré ovplyvňujú podniky na Slovensku. Jedným takýmto faktorom je aj cestovanie Slovákov za prácou do zahraničia.

Článok pokračuje pod videom ↓
marketlocator.sk

Zaujímavú štatistiku Market Locator ponúka vďaka anonymnej vzorke 1,2 milióna zákazníkov mobilného operátora Slovak Telekom. Keďže sa predpokladá, že aspoň počas vianočných sviatkov rodáci zavítajú naspäť na Slovensko, pozorovaným obdobím bolo to od 29. decembra – 12. januára, kedy bol pohyb relatívne veľký. Vďaka tzv. Big Data a roamingových zvyklostí dnes poznáme pravdepodobne najčastejšie lokality, do ktorých Slováci cestujú za prácou. Vedie Rakúsko, Česko, Maďarsko a Nemecko. Niekoľkí sa však rozhodli pre Fínsko či Portugalsko.

marketlocator.sk

Zvyšné telekomunikačné dáta prezradili aj to, ako je možné cestovateľské zvyklosti za prácou rozdeliť medzi naše kraje. Veľkú Britániu najviac obľubujú Košičania, Trenčania utekajú do Českej republiky a takmer 60 % cestujúcich Bratislavčanov sa po sviatkoch presunulo do Rakúska.

Nie je ťažké odhadnúť, prečo. Lepšie pracovné podmienky aj vyššia mzda prevažujú nad túžbou zostať doma. Zaujímavé by bolo dozvedieť sa tiež, aké je vekové rozloženie týchto našich cestovateľov.

Pozri aj: Chcete lepšiu prácu? Toto sú najatraktívnejší zamestnávatelia na Slovensku za rok 2017

startitup.sk, marketlokator.sk
Uložiť článok

Najnovšie články