Štátna veterinárna a potravinová správa objavila v máji viac ako 200 nedostatkov, ktorým sa nevyhli ani veľké obchodné reťazce. Ako vyplýva z uvedených údajov, medzi najčastejšie nedostatky patril predaj po dátume spotreby, znečistené regály, ale aj poškodené priestory, v ktorých sa potraviny skladujú.
Uložených bolo 62 blokových pokút
Správa z úradnej kontroly potravín obsahuje štatistiky o vykonaných kontrolách, ktorých bolo v minulom mesiaci dovedna 3 978. Nedostatky sa zistili v 216 prípadoch a týkali sa ako maloobchodných, tak aj stredných a veľkých prevádzok. „Najviac nedostatkov pri úradných kontrolách potravín bolo identifikovaných v hygiene budov a prevádzok, v hygiene technologického zariadenia a pomôcok, v predaji po dátume spotreby a minimálnej trvanlivosti,“ uvádza sa v správe.
Okrem štatistík je v správe aj fotodokumentácia niektorých nedostatkov, ktoré kontrolóri zistili. Niektoré obchody boli za uvedené nedostatky sankciované. „Za zistené nedostatky počas úradných kontrol inšpektori uložili opatrenia na mieste na odstránenie nedostatkov a 62 blokových pokút v celkovej výške 3 280 EUR,“ píše sa v dokumente.
Kontroly si posvietili aj na čerstvosť ovocia a zeleniny — zo 194 vykonaných kontrol sa nedostatky zistili v 26 prípadoch. „Celkovo prekontrolovali inšpektori 136 059,3 kg tovaru, z čoho 18 136,56 kg nevyhovelo požiadavkám osobitných noriem alebo všeobecnej norme.“
V kontrolách po pracovnej dobe najhoršie obstál Kaufland
Ako sa píše v správe, v rámci úradných kontrol po pracovnej dobe, v sobotu a nedeľu vykonali autorizovaní inšpektori pre kontrolu zhody s obchodnými normami spolu 21 kontrol supermarketov a hypermarketov. Zo zistení vyplýva, že najviac nedostatkov kontrolóri zaznamenali v Kauflande: „Najviac plodín nevyhovujúcich obchodnej kvalite bolo zistených v prevádzkach Kaufland Slovenská republika v. o. s. – 7 plodín, Lidl Slovenská republika v. o. s. – 6 plodín,“ znie stanovisko.
Nahlásiť chybu v článku