Niekto komunikuje s ľahkosťou, z iného idú slová horšie než z chlpatej deky. Ako teda komunikovať, aby ste z rozhovoru mali čo najväčší úžitok?

Všetci si myslíme, že vieme dobre komunikovať. Avšak väčšina z nás pri komunikácii s druhou osobou stále stúpa na tie isté hrable. Neraz do rozhovoru ideme s dobrým úmyslom, no výsledkom toho je obojstranné rozčarovanie. Ukážeme vám pár trikov, ktoré vám pomôžu zlepšiť komunikačné schopnosti.

Článok pokračuje pod videom ↓

„Ale ja som si myslel/a, že to vieš…“ často pri rozhovoroch akosi automaticky očakávame, že nám druhá strana bude vedieť čítať myšlienky. Avšak podľa odborníkov na komunikáciu práve predpoklad toho, že druhý človek sa dovtípi, na čo narážame, patrí medzi najväčšie chyby, ktoré nám sťažujú komunikáciu. Treba si uvedomiť, že všetci sme jedineční, vychovaní v rozličnom prostredí, pričom na nás pôsobili rôzne faktory. Preto je oveľa ťažšie predpokladať, že si „vycucáme z prsta“ chýbajúce informácie.

Otvorenosť

Photo by Christin Hume on Unsplash

Ak chcete z komunikácie vyťažiť maximum, stavte na otvorenosť, avšak dajte si veľký pozor na to, aby neprerástla do nezdvorilosti. Ak diskutujete o nejakom probléme, skúste ho opísať vecne a čo najdetailnejšie. Tak druhá strana bude presne vedieť, na čom je. Taktiež je častým nedostatkom diskutujúcich podsúvanie svojich názorov druhej strane. Veď každý z nás už aspoň raz v živote použil vetu: „Možno si myslíte, že sa pýtam blbosť, ale…“ Popritom druhá strana si o nás nemusí myslieť absolútne nič. Okrem toho môže byť znechutená tým, že vieme, čo si myslíme.

Skákanie do reči

Neraz prerušujeme partnera, pretože sa bojíme, že zabudneme povedať to, čo máme na srdci. Avšak skákanie do reči patrí k najväčším prehreškom nielen voči komunikácii, ale aj voči slušnému správaniu. Ak sa bojíme, že nám niečo ujde, robme si pri rozhovore poznámky. V tomto prípade je to určite menšie zlo.

Nikdy nevyvodzujeme závery

Photo by Nik MacMillan on Unsplash

Najmä nie predčasne, vety typu „Určite je to jasné… Myslím, že je to samozrejmé…“ nedávajú ostatným možnosť mať nejaké pochybnosti. Potom sa im aj horšie kladú otázky, čo vedie k celkovému nedorozumeniu. Preto buďme pripravení na to, že komunikácia sa môže zvrtnúť rôznym smerom.

Emócie držte pod kontrolou

Ak sa počas rozhovoru dozviete niečo, čo sa vám nepáči, nepodliehajte hneď panike. Radšej sa zhlboka nadýchnite a vydýchnite, počítajte do sedem, prípadne odíďte do inej izby. Robte čokoľvek, len aby ste nepodľahli náhlemu prívalu emócií. Tie vedia nepekne zvrtnúť rozhovor a tak môžete vysloviť niečo, čo sa nedá len tak ľahko vziať späť.

Veríme, že vám dnešné rady pomôžu posunúť komunikáciu na kvalitatívne lepšiu úroveň.

Pozri aj: Očami pri nich prevracia každá zadaná žena. Tu je 5 viet, ktoré naozaj nechcete počúvať, keď ste vo vzťahu

hackspirit.com
Všetko začína v tvojej hlave
Uložiť článok

Viac článkov