Na snímke je Kaufland v Záhorskej Bystrici. Ilustračná foto: interez.sk (Jakub Baláž)

Slovenský maloobchodný trh čaká výrazný impulz v podobe príchodu nového hráča, rozširovať sa bude aj Kaufland.

Správy o príchode reťazca Biedronka rozhýbali tuzemský trh a pravdepodobne aj čiastočne ovplyvnili nastavené stratégie etablovaných obchodných sietí. Ľuďom sa snaží priblížiť napríklad tiež Kaufland, ktorý by ešte do konca roka mohol otvoriť ďalšie predajne.

Pozrite si naše najnovšie video, článok pokračuje pod ním ↓

Ešte v marci nám zástupcovia Kauflandu potvrdili, že vo výstavbe sú dve nové predajne. „Momentálne sú vo výstavbe nové predajne Kauflandu v Bytči a v Šamoríne,“ povedala vtedy pre interez hovorkyňa Lucia Vargová. Zároveň avizovala, že sieť obchodov sa bude rozširovať na základe hlbšej analýzy. V týchto dňoch sa objavili správy, podľa ktorých budú nové predajne aj v ďalších mestách. Vyplýva to z rozhovoru zverejnenom na portáli Hospodárske noviny.

Ak všetko pôjde podľa plánu, na nový Kaufland sa môžu tešiť okrem Šamorína aj obyvatelia dvoch iných slovenských miest. Konkrétne pôjde o Handlovú a Zvolen. „Tento obchodný rok chceme otvoriť štyri až päť predajní a toto tempo expanzie si chceme udržať aj ďalšie roky. Závisí to od mnohých faktorov, sme však optimistickí, pokiaľ ide o naše plány na niekoľko nasledujúcich rokov,“ priblížil v rozhovore Sven Reinhard, generálny riaditeľ spoločnosti Kaufland Slovensko.

Zároveň sa vyjadril k faktorom, ktoré ovplyvňujú otváranie nových prevádzok. Tie môžu byť často zložitejšie, ako by si ľudia mohli myslieť. Dané rozhodnutia sa vykonávajú s ohľadom na zodpovednosť voči pracovným miestam, ale aj dodávateľskej sieti, ktorá vplýva na kvalitu podávaného pečiva či iného sortimentu.

Ilustračná foto: Ladislav Luppa, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Reinhard nezabudol ani na príchod diskontu známeho z Poľska. „Každý nový obchod s potravinami na trhu má určitý vplyv. My sme tento rok spustili silnú kampaň s témou diskontných cien, v rámci ktorej sme tiež deklarovali, že máme v predajniach tisíce produktov za diskontné ceny. Až keď Biedronka reálne príde na náš trh, vtedy sa uvidí, aký bude mať vplyv,“ povedal na margo „lienky“.

Budú pribúdať aj unikátne predajne?

V minulom roku Kaufland zaujal zákazníkov napríklad unikátnou predajňou v Záhorskej Bystrici, na ktorú sme sa boli osobne pozrieť aj my. Začiatkom roka sme sa opýtali, či spoločnosť plánuje podobné inovačné prvky implementovať aj do nových prevádzok. „Niektoré prvky z konceptu predajne Kaufland v mestskej časti Bratislava – Záhorská Bystrica sme už implementovali do konceptov pre nové predajne,“ potvrdila nám hovorkyňa.

Dodala tiež, že ekologickú prevádzku v Záhorskej Bystrici stále analyzujú a vyhodnocujú. Na základe výsledkov sa potom vedenie rozhodne, ako s konceptom ďalej naloží.

Uložiť článok

Najnovšie články