Foto: commons.wikimedia.org/Pixabay

Kaufland zaviedol happy hour.

Potravinový reťazec skúša novú taktiku na prilákanie zákazníkov, ktorá je zvyčajná najmä pre bary či reštaurácie. Konkurenčný boj môže byť občas poriadne bizarný. Zrejme by ste si ani nepomysleli, že v obchode s potravinami môže fungovať šťastná hodinka či happy hour. A to na presne tej istej jednoduchej báze, ako je tomu v prípade návštevy baru, keď sa alkohol lieva za polovicu.

Článok pokračuje pod videom ↓

Nakoľko je táto taktika účinná, ukážu až výsledky kampane. Celý zázrak spočíva v tom, že ak natrafíte na tú správnu hodinu v priebehu dňa, získate zľavu na váš nákup. Nie je to však vôbec hra na spôsob pokus, omyl. Šťastná hodinka je fixne stanovená a to na podvečerné hodiny v prvej polovici pracovného týždňa. Ak teda prídete nakúpiť od pondelka do stredy medzi piatou a deviatou hodinou večer, zľava je vaša.

Unsplash

Kampaň je pritom celkom jasná. Čím väčší nákup spravíte, tým viac sa vám zľava oplatí. Stále je však len na vás, či aplikujete svoju zľavu na tresku a rožky, alebo na nákup na celý týždeň. To, že sa v tomto čase oplatí v Kauflande nakupovať, je jedna vec. Druhá je však miera originality, ktorou táto kampaň disponuje. Analytik obchodu Ľubomír Drahovský povedal pre denník SME, že sa s niečím podobným doposiaľ nestretol ani v zahraničí.

Unsplash

Túto kampaň tak zrejme budú nasledovať aj ostatné reťazce. Ani samotný Kaufland totiž netuší, ako dlho táto akcia potrvá. Tento spôsob zvýšenia predaja je však dobrý aj pre ekológiu. Na konci minulého roka Francúzsko ustanovilo zákon, podľa ktorého nemôžu supermarkety vyhadzovať jedlo, ale musia ho darovať chudobným. A znižovanie odpadu potravín je samozrejme niečo, čo v budúcnosti chceme nielen na Slovensku.

Týmto spôsobom sa tak predajú aj potraviny, ktorým sa čoskoro skončí záručná doba, alebo sa rýchlo pokazia. Napríklad šunka alebo pečivo. Okrem toho, že ide istým spôsobom aj o ekologické riešenie, zároveň takýto krok znižuje prácnosť pre zamestnancov, ktorí sa tak musia postarať o menšie množstvo nepredaných produktov.

Pozri aj: Skvelé správy: Na Slovensku možno už čoskoro budú vratné plastové fľaše a plechovky

ekonomika.sme.sk
Uložiť článok

Najnovšie články