Predné brzdové svetlo dokáže znížiť počet smrteľných dopravných nehôd aj počet ťažko zranených osôb pri nehodách. Cieľom projektu profesora Wolfganga Schuberta je dosiahnuť, aby sa predné brzdové svetlo stalo dobrovoľným prvkom výbavy vozidiel. Po uplynutí prechodného času, by sa zaviedol pre všetkých ako povinná výbava. Informoval o tom v rozhovore medzinárodný odborník na dopravnú psychológiu Wolfgang Schubert.
„Pre nás je teraz najdôležitejší prebiehajúci výskum v trenčianskej a žilinskej župe a verím, že výsledky budú dostatočné na to, aby bolo predné brzdové svetlo schválené na národnej úrovni, v krajine, kde to bolo aj odskúšané, schválené v zákone a dovolené na dobrovoľné používanie,“ upresnil profesor.
Profesor sa vyjadril, že v Nemecku majú veľmi prísne pravidlá, čo sa týka dopravy aj bezpečnosti na cestách a každý účastník premávky je súčasťou tohto systému. Ostatné krajiny sú viac liberálnejšie v tomto smere.
„Zavedenie predného brzdového svetla dokáže znížiť počet smrteľných dopravných nehôd aj počet ťažko zranených osôb pri nehodách. Predné brzdové svetlo je zároveň v súlade s naším presvedčením, ako odborníkov, a zároveň aj v súlade s výzvami, čo sa týka bezpečnosti na cestách na európskej aj národnej úrovni. Vidíme tam obrovský potenciál, a práve preto na tomto projekte spolupracujeme,“ uviedol Wolfgang Schubert.
Zlepší sa komunikácia medzi chodcom a vodičom
Zavedením predného brzdového svetla sa zlepší komunikácia medzi chodcom a vodičom, čo výrazne ovplyvní vzťah týchto účastníkov premávky. Pri konkrétnej situácii, ak chodec stojí na ceste a pozerá či môže prejsť cez cestu, práve predné brzdové svetlo je jasný signál, že šofér chodca zaregistroval.
Profesor Wolfgang Schubert, nemecký expert na dopravnú psychológiu, sa špecializuje na správanie sa kamionistov a vodičov nákladných áut. Sústreďuje sa aj na oblasť, kde sa študuje alkohol a drogy za volantom či vzťah k bezpečnosti na cestách.
Veľkým záujmom profesora je, aby sa do povinnej výbavy dostal alkohol tester. Ide o systém, ktorý auto nenaštartuje, ak bude jeho vodič pod vplyvom alkoholu. Princíp je jednoduchý, po fúknutí motor buď naštartuje, alebo nie. Od minulého roku majú všetky kamióny a autobusy v celej Európe povinnosť mať predprípravu na alkohol tester v podobe zásuvky.
Nahlásiť chybu v článku