Priblížiť všeobecné poradenstvo o sociálnom poistení bližšie k občanom aj mimo úradných hodín bežných pobočiek a umožniť im aktiváciu Elektronického účtu poistenca (EUP) v čase, ktorý im najviac vyhovuje – to je cieľom otvorenia pilotného informačno-poradenského stánku Sociálnej poisťovne (SP) v bratislavskom nákupnom centre Eurovea, ktorý funguje od štvrtka.
„Ide o začiatok novej informačno-poradenskej éry, kedy chceme poskytnúť našim klientom naozaj všeobecné poradenstvo o sociálnom poistení a zároveň chceme, aby si tu mali možnosť naši klienti otvoriť EUP, ktorý je kľúčovým pre komunikáciu poistenec – Sociálna poisťovňa už teraz, ale o to dôležitejší bude v ďalšom období,“ priblížil pri otvorení generálny riaditeľ SP Michal Tariška.
Prostredníctvom EUP môže klient poisťovne získať prístup k dôležitým informáciám o svojom poistení kedykoľvek online. Doteraz si túto službu aktivovalo vyše 360-tisíc poistencov.
Po pol roku si SP plánuje zhodnotiť fungovanie pilotného projektu a na základe toho sa rozhodne o jeho prípadnom ďalšom rozširovaní. „Overíme si, ako táto nová dostupná služba bude fungovať, ako ju naši klienti príjmu, či ju budú využívať, ako ju budú využívať. Skrátka potrebujeme dáta k tomu, aby sme si mohli povedať, či táto forma je taká, aby sme ju mohli potom sprístupniť aj v ďalších regiónoch Slovenska,“ vysvetlil Tariška.
Riaditeľka pobočky SP Bratislava Alena Greksa vyzdvihla, že stánok bude v nákupnom centre otvorený sedem dní v týždni od 10:00 hod. do 21:00 hod. „Dá sa tu vybaviť v podstate všetko, čo sa týka sociálneho poistenia, okrem odovzdania nejakej zdravotníckej agendy k invalidným dôchodkom a okrem spisovania žiadostí o dôchodok. Avšak aj to vieme zariadiť spôsobom, že naši zamestnanci zarezervujú termín na spísanie žiadosti v príslušnej pobočke,“ doplnila.
Špecializované agendy bude naďalej vybavovať sieť 36 pobočiek a 45 pracovísk SP v jednotlivých regiónoch Slovenska.
Nahlásiť chybu v článku