Blíži sa čas Vianoc a v televízii sa čoraz častejšie objavujú reklamy, ktoré sa snažia divákov na túto atmosféru naladiť. Niektoré sú naozaj kreatívne a nesú aj silné posolstvo. To sa však nie vždy musí vyplatiť. Táto unikátna reklama bola stiahnutá z vysielania z naozaj banálneho dôvodu.
Greenpeace sa vo svojej Vianočnej slávnostnej kampani rozhodla vytvoriť milé animované video, v ktorom okrem iného, táto organizácia upozornila na problém spojený s odlesňovaním. Je v ňom zobrazený orangutan, ktorý kvôli nemu prišiel o život.
„V mojom lese sú ľudia a ja neviem, čo mám robiť,“ hovorí orangutan dievčatku vo videu, ktoré má momentálne viac ako 100- tisíc zhliadnutí na Youtube. „Zničili všetky naše stromy iba pre vaše jedlo a šampón.“
Reklama bola reakciou na správu, ktorú oznámil britský reťazec supermarketov Iceland Foods. Do konca roka 2018 totiž plánuje zo všetkých svojich výrobkov odstrániť palmový olej. Má to byť súčasťou snahy zastaviť odlesňovanie v Malajzii a v Indonézii a zabrániť tak vyhynutiu niektorých druhov zvierat, akými sú napríklad orangutany.
Did you know…
That over 50% of products found in UK supermarkets contain Palm Oil? Choose a Rang-tan friendly Christmas this year🌴 pic.twitter.com/2hmYk0G8YM— Iceland Foods ❄️ (@IcelandFoods) November 9, 2018
„Kým Island nemôže zaručiť, že palmový olej nespôsobuje ničenie dažďových pralesov, jednoducho mu hovoríme nie,“ uviedol vo vyhlásení riaditeľ Iceland Foods Richard Walker. Táto unikátna Vianočná reklama so silnou myšlienkou však bola stiahnutá z veľmi absurdného dôvodu.
Podľa prieskumnej organizácie Cliercast totiž porušila nariadenie z roku 2003, v ktorom sa hovorí o tom, že reklamy nemôžu obsahovať žiaden politický aspekt. Reklama bola teda vraj príliš politická, pretože zdôrazňovala situáciu orangutanov v dôsledku odlesňovania kvôli výrobe palmového oleja.
Iceland Foods na svojom Twitteri uviedlo, že tento rok ich vianočnú reklamu v televízii neuvidíme. Napriek tomu však poprosili ľudí, aby tento príbeh zdieľali aspoň takouto formou.
Niektorí upozornili na to, že možno práve týmto zákazom vysielania v televízii sa na reklamu upriami väčšia divácka pozornosť a tým aj na problém spojený s odlesňovaním a smrťou orangutanov. Takže to nemusí byť nevyhnutne úplne zlé.
okay but was the Iceland advert banned or did they make it knowing it wouldn’t be cleared for TV use and so have put it on social media and now everyone is talking about Iceland and the advert
— Mollie Goodfellow (@hansmollman) November 9, 2018
Pozrite si túto zaujímavú animovanú vianočnú reklamu s unikátnym posolstvom a posúďte sami
iflscience.com
Nahlásiť chybu v článku