Česká pošta čelí veľkej kritike kvôli novým poštovým známkam, ktoré sa dostanú do predaja už 7. mája. Nový dizajn poštových známok navrhol Filip Heyduk, ktorý tiež očakával chválu, no spolu s Českou poštou sa dočkal len hejtu. Čechom sa totiž nové známky vôbec nepáčia.
Nové poštové známky Českej pošty zobrazujú emoji, ktoré veľmi dobre poznáme už niekoľko rokov z elektronickej komunikácie. No a práve v tejto sfére vraj mali smajlíky aj zostať, píše web tn.nova.cz.
Opäť veľká hanba, myslia si Česi
„Niečo také infantilné by som na poštových známkach nečakal. Oproti susedným krajinám opäť veľká hanba. Smajlíky patria do mobilov a nie na papierové pohľadnice,“ skritizoval nový dizajn poštových známok jeden z obyvateľov Českej republiky. Podobných kritík je ale viac.
Česká pošta si ale z kritiky ťažkú hlavú nerobí a za dizajnom si stojí. Prostredníctvom emoji na známkach sa totiž podľa slov riaditeľky pobočkovej siete Českej pošty Martiny Ivanovej inštitúcia snaží vyobraziť príbeh listu a jeho doručenia.
„Prvá známka znázorňuje písanie listu, ďalšia nalepenie známky a na tretej a štvrtej je znázornený poštový proces, opečiatkovanie a doručenie listu. Posledná známka vyjadruje radosť z doručenia listu,“ vysvetlila Ivanová.
Nové známky sa do predaja dostanú 7. mája a sú určené pre vnútroštátne listové zásielka. Ich cena je 27 Kč (1,08 eura). Každý dizajn Česká pošta vydala v náklade 300-tisíc kusov.
Nahlásiť chybu v článku