Ilustračná foto: Unsplash

Ako je možné, že jedlo z "Mekáča" nikdy nezhnije a zachová si rovnaký vzhľad aj po rokoch?

Podobné experimenty už robili mnohí. Nie každý však výsledkom chcel veriť. O rovnaký sa preto pokúsila aj Američanka Megan. Svoj cheeseburger z McDonaldu odložila zabalený v originálnom vrecku do skrine. Ako čas plynul, úplne naň zabudla. Po piatich rokoch ale na ňu doslova vypadol zo skrine. Keď do vrecka nazrela, neverila vlastným očiam.

Článok pokračuje pod videom ↓

Zub času sa na ňom vôbec neodrazil – vyzeral úplne rovnako, ako keď ho pred piatimi rokmi kúpila v obľúbenom fastfoodovom reťazci McDonald’s. Samozrejme, tak ako mnohých, aj Američanku Megan Condry z Washingtonu tento objav nemálo prekvapil, píše web IFL Science.

Ilustračná foto: Unsplash (Shabaz Ali)

Cheeseburger aj po 5 rokoch od kúpy vyzeral rovnako

Ako Megan prezradila novinám NY Post, na zabudnutý cheeseburger natrafila len nedávno, keď si v skrini triedila vianočné dekorácie. Všimla si vrecko, v ktorom sa nachádzal malý box a v ňom cheeseburger, ktorý si zakúpila ešte v roku 2017. Prekvapením pre ňu však bolo to, že potravina nijak nezapáchala a vyzerala úplne rovnako ako v deň, kedy ju zakúpila. Samozrejme, pár detailov, ktoré čas na pochúťke zanechal, si všimla.

„Bol tvrdý ako skala, ako hokejový puk. Pravdepodobne by som ním dokázala rozbiť aj okno,“ uviedla médiám. S fotografiami cheeseburgeru sa pochválila na sociálnych sieťach, kde sa z nich stal okamžite virálny hit.

Megan ale nie je na svete jediná. Aj mnohí ďalší sa rozhodli podobným experimentom zistiť, koľko dokážu jednotlivé produkty, zakúpené v populárnom fastfoodovom reťazci, vydržať len tak niekde položené. Výsledky boli vždy obdobné ako v prípade Megan a jej žemle s mäsom a so syrom.

Samotná sieť reštaurácií sa týchto dohadov, pochopiteľne, obáva. Svojim zákazníkom totiž chce ponúkať najmä produkty tej najvyššej kvality a práve takáto reklama pre nich nie je tou najpozitívnejšou. Vždy, keď sa objavili dohady o čerstvosti a bezpečnosti jedál v McDonalde, sieť poprela akékoľvek obvinenia. A robí to prakticky dodnes vždy, keď sa niečo také znova objaví. Ako je však možné, že ich jedlo nikdy nezhnije a zachová si rovnaký vzhľad aj po rokoch?

McDonald’s popiera, že ich jedlo nehnije

Sieť reťazcov to už niekoľkokrát vysvetlila aj v blogových príspevkoch na svojej webstránke. Skutočne to nie je tak, že by ich jedlo „nikdy nezhnilo“.

Ilustračná foto: Unsplash (Christian Wiediger)

„Pozrite sa pozorne. Hamburgery, ktoré vidíte, sú pravdepodobne vysušené a dehydrované a v žiadnom prípade nie sú rovnaké ako v deň, kedy boli zakúpené,“ uviedli v stanovisku.

„V správnom prostredí by sa naše hamburgery, podobne ako väčšina iných potravín, mohli rozložiť. Aby sa však potravina mohla rozložiť, potrebuje určité podmienky – konkrétne vlhkosť. Bez dostatočnej vlhkosti – či už v potravinách samotných alebo v prostredí, v ktorom sa nachádzajú – baktérie a plesne nemusia rásť, a preto je ich rozklad nepravdepodobný,“ dodali.

Vysvetlenie potvrdil aj známy šéfkuchár

Pravdivosť tohto tvrdenia vysvetlil aj J. Kenji López-Alt, šéfkuchár a kulinársky poradca blogu Serious Eats. Ten sám vykonal sériu experimentov, aby zistil, prečo si hamburgery z McDonaldu vždy zachovajú svoju „pôvodnú podobu“.

Zakúpil niekoľko druhov jedál z reťazca a aj z iných (nazvime ich kvalitnejších) reštaurácií a sledoval zmeny. Ako potvrdil, dôvod, prečo hamburgery z McDonaldu nehnijú, nemá nič spoločné s chemikáliami, nedostatkom výživy, alebo s čímkoľvek iným, čoho by sa ľudia mali obávať. „Všetko závisí od aktivity vody,“ napísal vo vysvetlení.

Ilustračná foto: Unsplash (Brett Jordan)

Ako dodal, hamburgery z McDonaldu sú pomerne malé a ich mäso je vždy riadne prepečené, čím stráca výraznú mieru svojej vlhkosti. Existuje teda veľmi veľká pravdepodobnosť, že skôr ako zhnije, sa len rýchlejšie vysuší. Navyše, hamburgery a aj akékoľvek iné jedlá sú pripravované v bezpečnom prostredí pri veľmi vysokej teplote, ktorá zabíja akékoľvek baktérie, preto sú relatívne bez akýchkoľvek rozkladných látok. Platí to aj v prípade „Mekáča“.

Toto teda stojí za záhadou, prečo si produkty zakúpené v populárnom fastfoodovom reťazci zachovávajú svoju farbu i tvar aj po rokoch. Samozrejme, veríme, že nám dáte za pravdu, že po takej dlhej dobe už jedlo – nech vyzerá akokoľvek vábivo – konzumovať neodporúča nikto. Mohlo by to totiž viesť pokojne aj k smrti.

Uložiť článok

Najnovšie články