Na internete vyhľadávame cestovné informácie najmä podľa destinácie a na vyhľadávanie čoraz viac používame mobil. Top destináciou je pre Slovákov Slovensko, zo zahraničia zas prichádza najväčší vyhľadávací záujem z Poľska. Prinášame prehľad najvyhľadávanejších cestovných a turistických informácií na slovenskom Googli v roku 2016.
Destinácie sú TOP
Najväčší objem vyhľadávania v súvislosti s cestovaním patrí jednoznačne destináciám (teda konkrétnym cieľom), ktorých sa týka až 62% vyhľadávaní. Nasledujú hotely (21%) a letenky (6%). Dopyt v týchto kategóriách zaznamenal 14 – 18% nárast v objeme vyhľadávaní.
V prípade hotelov sa až 68% vyhľadávaní týka konkrétnej destinácie. Tá je tiež hlavným atribútom vyhľadávania aj v prípade autobusov a vlakov (47%). Letenky vyhľadávame najmä podľa značky leteckej spoločnosti či predajcu leteniek (až 84%). Zájazdy a last minute pobyty majú rovnaké zastúpenie vyhľadávania (37%) podľa destinácie a tiež podľa značky, kde sa zameriavame najmä na ponuky cestovných kancelárií, či predajcov ubytovania.
Tretina vyhľadávaní cez mobily
Mobilné zariadenia a najmä smartfóny do veľkej miery ovplyvňujú aj naše vyhľadávacie návyky. V roku 2016 sa až tretina vyhľadávaní spojená s cestovaním uskutočnila na mobile , čo predstavuje až 54% nárast oproti 2015. Na mobiloch vedú v objeme vyhľadávania prepravné služby a taxíky (64%), nasleduje počasie (36%) a autobusy a vlaky (36%). Slováci na smartfónoch tiež vyhľadávajú tipy na aktivity v destinácii (34%) ako aj výlety v okolí (33%).
Najvyhľadávanejšou destináciou Slovákov je Slovensko
Keď sa pozrieme na destinácie, ktoré vyhľadávali Slováci najviac v roku 2016, až 39% sa týkalo Slovenska. Medzi najvyhľadávanejšie slovenské mestá patrí Bratislava, Vysoké Tatry, Košice, Liptovský Mikuláš a Poprad.
Zo zahraničných destinácií prejavili Slováci vo vyhľadávaní najväčší záujem o Českú republiku a Chorvátsko, nasledované Talianskom, Maďarskom, Rakúskom, Španielskom a Gréckom. Zo zahraničných miest najčastejšie vyhľadávame Viedeň, Prahu, Budapešť, Schwechat a Londýn.
O Slovensko sa najviac zaujímajú Poliaci a Česi
Takmer polovica vyhľadávaní (49%) ohľadom cestovných dopytov týkajúcich sa Slovenska prichádza zo zahraničia, z čoho najväčší objem vyhľadávaní prichádza od našich severných susedov Poliakov (8%), západných susedov Čechov (7%) a tiež z Ameriky (4%) a Nemecka (4%).
Najväčší záujem o letenky je v marci
V teplejších mesiacoch (od mája do augusta) sa zaujímame najmä o samotné destinácie a tiež aktivity, ktoré možno podniknúť na vybranom mieste. Zaujímajú nás aj ubytovacie možnosti v hoteloch, ponúkané zájazdy či možnosti prenájmu auta. Last minute ponuky sa týkajú najmä letných plánov Slovákov, dopyt po nich je najväčší v júni, júli a auguste.
Letenky sa vyhľadávajú počas celého roka, najväčší záujem však zaznamenali minulý rok v marci, kedy sa pravdepodobne definujú plány cestovateľov na leto. Najmenší záujem o zájazdy je v mesiacoch október a november, kedy už doznel dovolenkový ošiaľ.
V lete, v pondelok a večer
Slováci najintenzívnejšie vyhľadávajú cestovné informácie počas roka v letných mesiacov, najviac v júli. Počas týždňa najmä v pondelok, intenzita vyhľadávania sa potom postupne znižuje až do soboty. Počas dňa začíname už okolo desiatej a vyhľadávanie dosahuje maximum okolo 20:00 hod.
TS, Grayling Slovakia
Nahlásiť chybu v článku