Nápad vytvoriť vlastnú jednotku času nemusí byť taký absurdný, akoby sa na prvý pohľad zdalo. Všetci síce používame základnú jednotku času, sekundu, tou sa však veľmi ťažko vyjadruje trvanie snímok, z ktorých sa skladá každé video.
Nová merná jednotka času, ktorú predstavila spoločnosť Oculus, má za úlohu vyriešiť problém, ktorý vzniká pri vytváraní či úprave audiovizuálneho obsahu. Ten napríklad na Facebooku získava čoraz väčší priestor a pozornosť. Flick (cvaknutie) bude práve merať dĺžku trvania jednotlivého snímku. Väčšina videí a televíznych prenosov sa zobrazuje na frekvencii 24 snímok za sekundu. Keď si to „rozmeníme na drobné,“ zistíme, že jedna snímka trvá 0,04166666667 sekundy, čo je na počítanie dosť nešťastné číslo. Čím viac budeme toto číslo zaokrúhľovať, tým väčšie nepresnosti vo výpočtoch získame, a to má za úlohu práve vyriešiť používanie flicku.
Merná jednotka, ktorá má budúcnosť
Jeden flick môžeme vyjadriť ako 1/705 600 000 sekundy. Počítať s takouto hodnotou je oveľa jednoduchšie, než keby sme trvanie jednej snímky vyjadrili v sekundách. Takto používanie flicku môže značne zjednodušiť výpočty. Napríklad 1/24 sekundy je 29 400 000 flickov, 1/120 sekundy je 5 880 000 flikov a podobne.
We've launched Flicks, a unit of time, slightly larger than a nanosecond that exactly subdivides media frame rates and sampling frequencies. https://t.co/w9SDBznXRE
— Facebook Open Source (@fbOpenSource) January 22, 2018
Práve používanie flickov miesto sekúnd, milisekúnd či nanosekúnd zabráni výsledným nepresnostiam pri úprave obsahu. Aj vy ste určite neraz narazili na video, v ktorom bola zvuková stopa posunutá oproti vizuálnej o nejaký čas. Práve toto by sa pri používaní flickov už nemalo stávať. Tí, ktorí chcú pracovať s touto novou mernou jednotkou si môžu zdrojový kód stiahnuť v databáze Github.com.
Či sa táto jednotka uchytí aj vo svete, to ukáže až budúcnosť. Každopádne užívateľov Facebooku ako aj stránkam, ktoré pridávajú príspevky vo forme videa, by to malo určite uľahčiť každodenné používanie. A o to predsa ide.
techcrunch.com
Nahlásiť chybu v článku