Foto: TASR - Michal Svítok, romade.sk

"Stále veríme v pôvodnú myšlienku projektu. E-shop na Slovensku aj v Čechách pokračuje v predaji," povedal pre interez šéf marketingu Romade Lukáš Svienty.

Unikátna módna značka, za ktorou stojí štvrtý prezident Slovenskej republiky Andrej Kiska a rómska módna návrhárka Monika Vontszemuová, nenaplnila očakávania. Projekt, ktorého cieľom bolo preniesť krásu rómskej kultúry medzi ľudí, spájať spoločnosť, viesť dialóg a odstraňovať predsudky, musel zmeniť svoju stratégiu. 

Článok pokračuje pod videom ↓

Podľa údajov portálu Finstat z roku 2023, je firma v strate -302 329 eur.

Ako pre interez povedal šéf marketingu Romade Lukáš Svienty, napriek počiatočnému nadšeniu a pozitívnym ohlasom sa značke nepodarilo naplniť očakávania v predaji.

„Dôvody zahŕňajú kombináciu viacerých faktorov, ako je preferencia cenovo dostupnejších alternatív na trhu a obmedzenia spojené s online predajom módy novej, neznámej značky. Tieto výzvy nás viedli k potrebe prehodnotiť našu stratégiu,“ vysvetlil.

Pokračujú, no inak

Kolekcie značky Romade vytvorili rómski módni návrhári – Monika Vontszemuová, Pavol Berky a Marcus Darsen. V produktoch sa ukrýva rómska mystika i symbolika. Ikonické šatky nosia napríklad prezidentka Zuzana Čaputová, herečka Táňa Pauhofová, alebo manželka prezidenta Českej republiky Eva Pavlová.

„Zamerali sme sa na spájanie spoločnosti a poskytovanie pracovných príležitostí mladým rómskym ženám. Naša myšlienka, podporená kvalitnou výrobou a spoluprácou s renomovanými návrhármi, mala ambíciu osloviť slovenský trh a neskôr sa rozšíriť aj do zahraničia,“ opisuje Svienty. Preraziť v zahraničí sa aj podarilo, predaj značky spustili v Českej republike.

Napriek tomu, že bola vytvorená nová kolekcia hodvábnych šatiek a šatiek z recyklovaného polyesteru, výrobu v Košiciach museli zastaviť a výrobnú linku dali do prenájmu SOŠ Biela voda v Kežmarku, ktorá má elokované pracoviská v rómskych osadách, kde sa učia rómske dievčatá za šičky. Práve táto škola je pripravená vyrábať a dodávať ďalšie výrobky.

Aktuálna situácia však Romade a celý tím núti prispôsobiť ambície a znižovať náklady. „Stále veríme v pôvodnú myšlienku projektu. E-shop na Slovensku aj v Čechách pokračuje v predaji. Sme hrdí na to, čo sme dokázali, a aj napriek prekážkam pokračujeme v úsilí rozvíjať tento výnimočný projekt,“ dodáva Svienty.

Uložiť článok

Najnovšie články