Stal sa zároveň nástrojom reklamy, miestom, kde si môžete nájsť prácu, všeličo kúpiť a predať, vyliať si srdce, oznámiť, čo ste mali na obed a kam idete na výlet, nájsť lásku na celý život a zabiť hodiny času vďaka obsahu, ktorý síce nepotrebujete, ale akosi sa ocitol na vašej ploche a keď už ho tam máte, tak si ho pozriete. Ako informuje portál The Independent, to posledné plánuje Facebook zmeniť, a to už čoskoro.
Facebook sa plánuje zbaviť spamu
Obsah na vašej facebookovej nástenke sa možno už čoskoro výrazne zredukuje. Facebook totiž plánuje ukrývať príspevky, ktorých cieľom je vyvolať senzáciu, príspevky, ktoré budú obsahovať zavádzajúce informácie alebo príspevky, v ktorých pôjde o tzv. clickbait. Vo svojom príspevku vo Facebook Newsroom sa gigant vyjadril, že chce, aby boli užívateľské nástenky prehľadnejšie a aby v nich bolo menej nepotrebných informácií a málo nekvalitného obsahu.
Veľa obsahu s nízkou kvalitou
Facebook totiž pred časom vykonal prieskum, ktorý ukázal, že malé skupiny ľudí vytvárajú každý deň príspevky, ktoré zahlcujú nástenky iných užívateľov nepotrebným obsahom, sú teda považované za spam. Okrem toho, prieskum preukázal, že tie isté skupiny, ktoré produkovali denne veľké množstvo príspevkov, zvyčajne produkovali príspevky, ktoré boli zároveň nízkej kvality. Facebook sa vyjadril, že zmeny sa dotknú najmä jednotlivých článkov a domén, zatiaľ čo fotografie, videá, stránky či statusy jednotlivcov zmenou ovplyvnené nebudú. Facebook sa týmto krokom nesnaží nikoho obmedzovať, snaží sa však o to, aby bol obsah viac informatívny.
Messenger ako novodobé Zlaté stránky
Ďalšou zmenou, o ktorej sa gigant zmienil, sa bude týkať aplikácie Messenger a vďaka nej bude pre užívateľov jednoduchšie komunikovať napríklad s chatbotmi, ale aj s rôznymi značkami. Túto zmenu ohlásil Facebook už pred niekoľkými mesiacmi na konferencii, ktorá sa konala v apríli a vyjadril sa, že cieľom je zefektívniť Messenger ako komunikačný nástroj. Z aplikácie by sa tak malo stať niečo ako novodobé Zlaté stránky, kde rýchlo a ľahko nájdete toho, s kým práve potrebujete komunikovať.
Nový nástroj dostal pomenovanie Discover tab a okrem toho, že vďaka nemu užívatelia ľahšie nájdu, čo hľadajú, aj značky budú môcť jednoduchšie a rýchlejšie komunikovať s cieľovou skupinou, na ktorú sa chcú zamerať.
independent
Nahlásiť chybu v článku