Foto: Slovnaft

Orlen chce na slovenskom trhu preraziť aj vďaka konceptu samoobslužných staníc. Takýto postoj k nim má konkurencia.

Keď sa vďaka Orlenu opätovne otvorila na Slovensku téma samoobslužných čerpacích staníc, ľudí zaujímal aj postoj najväčších hráčov ako Slovnaft, OMV či Shell. Prakticky všetci sa zhodli na tom, že tieto služby pre zákazníkov pridávať neplánujú a sústrediť sa budú na rozvíjanie vlastných konceptov. My sme zisťovali, či sa po viac ako roku postoj trhových lídrov na túto problematiku zmenil.

Článok pokračuje pod videom ↓

Kým Orlen nám nedávno prezradil, že v koncepte samoobslužných čerpačiek plánuje pokračovať, postoj konkurencie ostáva aj po mesiacoch konzistentný. Ako najčastejší argument sa uvádza akási protichodnosť s proklientskou filozofiou, ktorú najväčší trhoví hráči v posledných rokoch razia. Slovnaft aj OMV by radi rozvíjali svoje zaužívané projekty, v rámci ktorých sa chcú so zákazníkmi stretávať aj fyzicky.

Samoobslužné stojany majú zelenú, čerpačky ostanú s obsluhou

Slovnaft, jednotka v počte čerpacích staníc na Slovensku, pokračuje vo svojej filozofii a do projektu plne automatizovaných staníc sa púšťať nechce. „Našou dlhodobou stratégiou pre maloobchod je skvalitňovanie komplexných služieb a neustále prinášanie inovácií. Plne samoobslužné čerpacie stanice limitujú naše možnosti kontaktu so zákazníkom, preto nad nimi momentálne neuvažujeme,“ uviedla pre interez Miroslava Schneider z komunikačného oddelenia spoločnosti.

Foto: Slovnaft

Ako však dodala, na vybraných čerpačkách zákazníci môžu za svoje tankovanie zaplatiť priamo na stojane. „Na niektorých čerpacích staniciach však máme na vybraných tankovacích stojanoch samoobslužný terminál, prostredníctvom ktorého môže zákazník za tankovanie zaplatiť platobnou kartou alebo palivovou kartou MOL Group,“ uzatvorila.

Vo veľmi podobnom duchu nám svoje stanovisko zaslali aj zástupcovia OMV, ktorí sa podľa vlastných slov uberajú pri svojom koncepte čerpacích staníc opačným smerom a kladú dôraz na proklientsky prístup.

Foto: OMV

Automatizované samoobslužné čerpačky teda taktiež otvárať nebudú. „Našou dlhodobou stratégiou je budovanie čerpacích staníc ako plnohodnotných non-stop servisných miest, ktoré zákazníkom ponúkajú nielen klasické tankovanie, ale aj možnosť vybaviť viaceré každodenné záležitosti. Ide napríklad o nákup potravín, vyzdvihnutie alebo odoslanie balíka, plnohodnotné občerstvenie a ďalšie služby,“ povedala pre interez marketingová manažérka spoločnosti OMV Ľubica Slabejová.

O stanovisko sme požiadali aj zástupcov spoločnosti Shell, ktorá taktiež patrí medzi najväčších hráčov v segmente slovenských čerpacích staníc. Do vydania článku nám však svoje vyjadrenie nezaslali. V prípade aktualizácie článok doplníme.

Ako fungujú samoobslužné čerpacie stanice?

V zásade sa pri bežnom používaní od klasických čerpačiek nelíšia. S vozidlom zaparkujete pri tankovacom stojane a jeden z mála rozdielov je, že si vopred navolíte maximálnu sumu, za akú chcete palivo natankovať. Platba je možná iba platobnou, respektíve tankovacou kartou. Zvolenú sumu vám spoločnosť predautorizuje, následne sa odblokuje tankovacia pištoľ.

Po dokončení tankovania, respektíve prečerpaní vopred zaplatenej sumy, pištoľ sama tankovací proces ukončí. V prípade, že ste natankovali nižšiu sumu, sa vám tieto prostriedky vrátia späť na kartu. Hlavným lákadlom pre motoristov by však v tomto prípade nemala byť samotná autonómia, ale nižšie ceny pohonných hmôt a nonstop dostupnosť služieb. Orlen totiž na svojich Express čerpačkách ponúka o niečo lacnejší benzín a naftu.

Uložiť článok

Najnovšie články