Len nedávno sme vás informovali o tom, že aj v roku 2024 kraľoval potravinovým reťazcom pôsobiacim na Slovensku nemecký Lidl. Ten si udržiava pozíciu lídra tuzemského trhu už niekoľko rokov a ako sa zdá, s rovnakými ambíciami ide do budúceho roka.
Podobne ako iné segmenty, aj maloobchod čelil počas uplynulých mesiacov viacerým výzvam. Lidl si zachoval najväčšiu priazeň slovenských zákazníkov a získal tiež viacero ocenení v anketách ako Obchodník roka, Najzamestnávateľ, Shop Roku, či v prieskumoch merajúcich vnímanie spoločenskej zodpovednosti. Zaujímalo nás teda, s akými ambíciami pôjde reťazec do budúceho roka a či môžu domáci zákazníci očakávať ďalšiu expanziu.
Jednou z hlavných tém, ktoré sa v rámci jednotlivých obchodných reťazcov rozoberajú, je pomer slovenských potravín na ich pultoch. Ako nám zástupcovia spoločnosti prezradili, počas uplynulého roka pokračovali v trende domácej spolupráce a podiel slovenských výrobkov v stálom sortimente dosiahol úroveň 40 %. „Spolupracujeme takmer s 300 domácimi dodávateľmi. V poslednom uzavretom obchodnom roku sme za ich výrobky zaplatili viac ako 600 miliónov eur v nákupných cenách,“ uviedla pre interez hovorkyňa Adriána Maštalircová.
Dá sa teda predpokladať, že v podobnom duchu bude Lidl pokračovať aj v nadchádzajúcom roku 2025. Ten okrem štandardných výziev prinesie tiež nového maloobchodného hráča – Biedronku. Tá je v rámci poľského trhu najväčšou konkurenciou nemeckého reťazca a očakáva sa, že podobný súboj budú obchodníci zvádzať aj u nás. Je preto pochopiteľné, že sa reťazce budú snažiť potenciálnym zákazníkom priblížiť čo najviac.
Podľa našich najnovších informácií, Lidl už čoskoro otvorí šesť nových predajní. Portfólio rozšíri tuzemský líder o mestá/obce Stará Turá, Dunajská Lužná, Hnúšťa, Hlohovec, Prešov a Nové Zámky. „Naším cieľom je ďalej expandovať, rozširovať a modernizovať portfólio našich predajní. V roku 2025 chceme otvoriť viacero nových predajní a ešte viac sa tak priblížiť k našim zákazníkom,“ povedala Maštalircová.
Očakávaným krokom je, že sa reťazec po novom zameria aj na menšie lokality. „V budúcnosti pribudnú Lidl predajne aj v menších mestách a obciach od 2 000 obyvateľov. Okrem toho priebežne investujeme aj do modernizácie nášho aktuálneho portfólia,“ dodala na záver zástupkyňa spoločnosti.
Nahlásiť chybu v článku