Ilustračná foto: Instagram/petratothjewellery

Emma Čaputová sa stala tvárou krásnej kampane.

Len minulý mesiac Slovenskom otriasla nechutná kauza, kedy poslanec Tomáš Taraba verejne zaútočil na dcéru prezidentky Emmu Čaputovú a zosmiešňoval jej vzhľad. Jeho konanie odsúdili politici, ale aj polícia a spoločnosť ako taká. Pokiaľ by nešlo práve o dcéru prezidentky, zrejme by si jeho pozornosť nezaslúžila.

Článok pokračuje pod videom ↓

Je nám jasné, že poslanec dodnes nepochopil, v čom bolo jeho konanie nesprávne a odsúdenia hodné. Na svojom Facebooku zdieľal fotografiu z módnej prehliadky, na ktorej je dcéra Zuzany Čaputovej s tým, že popis znel: “Po včerajšom dni vieme, že máme na Slovensku novú top modelku.”

Poslanec tak nevkusne atakoval dcéru prezidentky, ktorá nemá ešte ani 18 rokov. Zosmiešnil jej vzhľad a to len preto, že ide o dcéru prezidentky. Žijeme v dobe, keď mladé dievčatá sledujú instagramové trendy, trápia sa nad svojím vzhľadom, čo často môže viesť k psychickým problémom. Emma má 17 rokov a poslanec nemal žiadne právo komentovať a navážať sa do nej.

Podpora od slovenských značiek

Čo však poslanec dosiahol, je, že Emma Čaputová dostala ponuky na reprezentovanie rôznych značiek. Prvou kampaňou bola značka Noili, ktorá sa venuje výrobe kozmetiky. Pár dní po incidente zverejnili fotografiu s Emmou. „Všetci v Noili ostro odsudzujeme akékoľvek útoky na Emmu! Je to krásna mladá žena a my v Noili sme hrdí, že sa stala jednou z našich tvárí. Gratulujeme k jej debutu na prehliadkovom móle, Emma si perfektná!“ napísali na Instagram.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by noili (@noilibeauty)

Ako informuje web Startitup, Emma Čaputová sa stala tvárou ďalšej kampane. Príležitosť dostala v kampani slovenskej šperkárky a dizajnérky Petry Toth. „Krása je bez podmienok,“ píše sa v kampani. Nová kolekcia šperkov vo farbách ružového zlata s motívmi symbolických holubíc a kvetov oslavuje silu a vnútornú krásu žien.

Krásna, ale…

Modelky, ktoré kolekciu nafotili, majú oblečené tričká, na ktorých je nápis „Krásna, ale..“, pričom slovo ale je preškrtnuté, pretože krása je bez podmienok. Ohlasy na seba nenechali dlho čakať.

Ľuďom sa kampaň páči a začali sa verejne zdôverovať so situáciami, kedy sa sami stali obeťami šikany. „Lepšiu modelku ste podľa mňa nemohli vybrať. Práve tým, že nosí s hrdosťou a sebaláskou znamienko, napriek tomu, že samozvaní odborníci na krásu jej to vyčítajú, ju robí ešte krajšou. Veď čo je krajšie, ako keď sa žena sama seba miluje takú, aká je, bez podmienok,“ napísala jedna sledujúca.

Našli sa však aj ľudia, ktorí na Emmu Čaputovú v kampani reagovali negatívne. Prekážalo im, že sa kvôli škandálu s poslancom Tarabom stala tvárou ďalšej značky. Tu však absolútne nejde o to, na čo videom a statusom reagovala aj Petra Toth. „Predchádzajúci post je dôkazom toho, že stále nie sme všetci krásni a tolerantní a presne preto táto kampaň vznikla. Ak sa aspoň jedna žena alebo jeden muž zamyslel nad tým, že nám neprislúcha právo posudzovať vonkajší výzor človeka, tak to malo zmysel. Ďakujeme.“

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Petra Toth (@petratothjewellery)

Uložiť článok

Najnovšie články