Ako informuje portál Hospodárske noviny, práve v tomto období prebieha zverejňovanie minuloročných hospodárskych výsledkov veľkých obchodníkov. Ako prvé tak urobilo obľúbené Terno, ktoré po Slovensku prevádzkuje ako rovnomenné predajne, tak aj obchodíky s názvom Kraj.
Výsledky nie sú potešujúce
Predajne Terno patria na Slovensku medzi tie najobľúbenejšie, no aj napriek tomu sú už niekoľko rokov po sebe v strate. Deje sa tak prakticky od roku 2016, no po zverejnení hospodárskych vysledkov spoločnosti prišlo nemilé prekvapenie. Terno real estate je v strate takmer 9 miliónov eur a je za tým hneď niekoľko dôvodov.
V prvom rade ide o infláciu a nárast cien energií, ktoré jednak zvýšili prevádzkove náklady, no tiež ľudí obmedzili v nakupovaní. Mnoho z nich má totiž hlbšie do vrecka, čo sa podpísalo aj na minuloročných štatistikách. Druhým dôvodom je silná konkurencia, ktorú na Slovensku predstavujú veľké reťazce ako Tesco, Lidl, Kaufland a Billa. Na druhej strane, spoločnosť Terno v minulom roku urobila niekoľko väčších investícii, rozširovala portfólio prevádzok, rekonštruovala a nakupovala.
Zákazníci sa tak v dohľadnej dobe zrejme nemusia ničoho báť a v predajniach môžu naďalej nakupovať. Ako sa červené čísla podpíšu na budúcnosti značky, zatiaľ nevieme, no ukáže nám to až čas.
Nahlásiť chybu v článku