Sociálna poisťovňa vypláca dôchodcom penzie pravidelne vo vopred stanovenom termíne. K oneskoreniu môže dôjsť v prípade sviatkov, kedy sa termín posúva o niekoľko dní, no poisťovňa na to poberateľov vždy upozorní vopred. Môže však nastať aj situácia, že dôchodca urobí chybu.
Ako informuje Sociálna poisťovňa na svojom webe, nárok na starobný dôchodok nezaniká uplynutím času. Jediný dôvod, prečo by vám nárok kompletne zanikol, je úmrtie, pričom nárok na starobný dôchodok a nárok na jeho výplatu zanikajú dňom smrti fyzickej osoby. Existuje však aj špecifický prípad, kedy môže dôjsť k prerušeniu výplaty dôchodku.
Nespravte chybu
Dôchodok môžete poberať rôznymi spôsobmi. Ak sa však rozhodnete nechať si posielať dôchodok na iný bankový účet, musíte túto zmenu vykonať včas. Ako informuje Sociálna poisťovňa, takúto zmenu môžete urobiť z akýchkoľvek dôvodov, či už meníte banku alebo zakladáte nový účet. Zmenu účtu vykonáte vždy prostredníctvom rovnakého formulára.
Žiadosť o poukazovanie dôchodkových dávok na účet dôchodcu v banke je dostupné v každej banke. O poukazovanie dôchodku na účet v banke zároveň môžete požiadať aj neformálnou písomnou žiadosťou. V oboch prípadoch si ale musíte dať pozor na jednu vec. Nikdy nesmiete zrušiť váš pôvodný bankový účet skôr, ako vám Sociálna poisťovňa oznámi, že váš dôchodok bude poukazovaný na nový účet. Ak to urobíte, môže dôjsť k prerušeniu výplaty dôchodku.
Vždy preto počkajte na písomné oznámenie o vykonanej zmene od Sociálnej poistovne, kým spravíte ďalšie kroky.
Nahlásiť chybu v článku