Progres v technológiách ide ruka v ruke s vývojom bezpečnosti v nových automobiloch. Našťastie, prakticky všetky moderné vozidlá už sú vybavené základnými bezpečnostnými prvkami, no pri všestrannom testovaní sú medzi niektorými modelmi až pripastné rozdiely.
Každoročné testy bezpečnosti
Na hodnotenie bezpečnosti automobilov sa každoročne zameriava európska organizácia Euro NCAP, ktorá následne výsledky vykonaných testov zdieľa so svetom. Ich posledné zistenia zosumarizoval portál Auto Bild, ktorý sa pozrel na vozidlá s najhoršími výsledkami pri testoch bezpečnosti. Celkové hodnotenie bralo do úvahy ochranu posádky, detí, chodcov, ale aj kvalitu asistenčných systémov.
Najhoršiu desiatku, pre niekoho celkom prekvapivo, otvárajú pomerne známe modely. Konkrétne tu hovoríme o modeloch Opel Mokka, ktorého ochrana posádky je na úrovni 73 %, ochrana detí dosiahla 75 %, ochrana chodcov dosahuje 58 % a asistenčné systémy 64 %. Viac chránení síce budete v nasledujúcom umiestnenom aute, Jeepe Renegade, u ktorého ale priaznivo neobstáli ochrana chodcov a asistenčné systémy. Na ôsmom mieste nájdeme Hyundai i10.
Nelichotivo obstáli Dacie
Ďalšie pozície v rebríčku patria predovšetkým spoločnosti Dacia, ktorá si v nelichotivom výskume nájde až štyri svoje modely. Konkrétne hovoríme o modeloch Sandero, Logan, Jogger a Spring. Kým aspoň Sandero sa dostalo na úroveň dvoch hviezdičiek, ostatným vozidlám prischla len jedna a konkrétne Spring zaznamenal úroveň ochrany posádky 49 %, ochrany detí 56 %, ochrany chodcov 39 % a asistenčných systémov 32 %.
Ešte horšie však v testoch dopadli Jeep Wrangler, Renault ZOE a mnohým známe auto, Fiat Panda. Modely od Renaultu a Fiatu dokonca nedostali ani jednu hviezdičku. Konkrétne Panda má ochranu posádky na úrovni 45 %, ochranu detí len 16 %, ochranu chodcov 47 % a asistenčné systémy na úrovni mizerných 7 %.
Nahlásiť chybu v článku