Foto: Profimedia

Vlhčené utierky vlastnej značky už neobsahujú plasty.

Ako sme vás nedávno informovali, reťazec Tesco zabojuje s plastovými obalmi v Česku aj na Slovensku. Mleté mäso začal baliť namiesto známych plastových vaničiek do obalu, ktorý má o 80 percent menej plastov. Tesco najnovšie urobilo ďalší krok k ekologickejšej ponuke pre svojich zákazníkov.

Článok pokračuje pod videom ↓

Reťazec predstavil vynovené vlhčené utierky vlastnej značky, z ktorých odstránil plasty. Ako Tesco uvádza v tlačovej správe: „Všetky sú teraz vyrobené z celulózy, viskózy alebo zo zmesi a sú biologicky rozložiteľné.“ Reťazec má za cieľ meniť zloženie, ale aj obaly výrobkov vlastnej značky. Cieľom je, aby boli šetrnejšie k životnému prostrediu.

„Úplne sme odstránili plasty z vlhčených utierok našej vlastnej značky a zároveň sme zmenou produktov doteraz ušetrili 60 ton plastu iba na Slovensku,“ hovorí Michaela Lehotská, manažérka spoločenskej zodpovednosti Tesca na Slovensku.

Foto: TESCO

„Pri vlhčených utierkach si mnohí spotrebitelia napriek označeniu na obale neuvedomujú, že obsahujú plastovú zložku. Po použití sa preto rozkladajú veľmi dlho, nehovoriac o tom, že pokiaľ neskončia v koši, spôsobujú znečistenie prírody či problémy v kanalizácii,“ vysvetľuje Katarína Kretter, riaditeľka oddelenia komunikácie ENVI – PAK.

V priebehu budúceho roka plánuje Tesco ponuku ekologickejšie balených výrobkov rozširovať.

Uložiť článok

Najnovšie články