Ako sme vás nedávno informovali, reťazec Tesco zabojuje s plastovými obalmi v Česku aj na Slovensku. Mleté mäso začal baliť namiesto známych plastových vaničiek do obalu, ktorý má o 80 percent menej plastov. Tesco najnovšie urobilo ďalší krok k ekologickejšej ponuke pre svojich zákazníkov.
Reťazec predstavil vynovené vlhčené utierky vlastnej značky, z ktorých odstránil plasty. Ako Tesco uvádza v tlačovej správe: „Všetky sú teraz vyrobené z celulózy, viskózy alebo zo zmesi a sú biologicky rozložiteľné.“ Reťazec má za cieľ meniť zloženie, ale aj obaly výrobkov vlastnej značky. Cieľom je, aby boli šetrnejšie k životnému prostrediu.
„Úplne sme odstránili plasty z vlhčených utierok našej vlastnej značky a zároveň sme zmenou produktov doteraz ušetrili 60 ton plastu iba na Slovensku,“ hovorí Michaela Lehotská, manažérka spoločenskej zodpovednosti Tesca na Slovensku.
„Pri vlhčených utierkach si mnohí spotrebitelia napriek označeniu na obale neuvedomujú, že obsahujú plastovú zložku. Po použití sa preto rozkladajú veľmi dlho, nehovoriac o tom, že pokiaľ neskončia v koši, spôsobujú znečistenie prírody či problémy v kanalizácii,“ vysvetľuje Katarína Kretter, riaditeľka oddelenia komunikácie ENVI – PAK.
V priebehu budúceho roka plánuje Tesco ponuku ekologickejšie balených výrobkov rozširovať.
Nahlásiť chybu v článku