Starbucks ročne spotrebuje v zhruba 28.000 prevádzkach na celom svete viac než miliardu plastových slamiek. Cieľom najnovšieho záväzku kaviarenského giganta je znížiť množstvo odpadu a chrániť životné prostredie. Jednorazové plastové slamky sa používajú hlavne na výrobu ľadových nápojov. V budúcnosti ich plánuje podávať v pohári s novým dizajnom viečka, ktoré umožňuje piť priamo, bez slamky. A v ostatných prípadoch ich nahradia slamky z papiera alebo kompostovateľného plastu.
Spoločnosť Starbucks už testuje papierové slamky vo svojich britských prevádzkach a začala používať nové veká v niektorých kanadských a amerických pobočkách.
Kávový gigant tiež odhaduje, že každoročne distribuuje do svojich prevádzok 60 miliónov nerecyklovateľných papierových a plastových pohárov. Aj tento odpad by chcela spoločnosť znížiť, a to pomocou iniciatívy „prineste si vlastný pohár“ v USA a Kanade.
Firmy na celom svete sa dostávajú pod tlak, keďže vlády a mestá sa snažia znížiť produkciu plastového odpadu, ktorý znečisťuje oceány a škodí morským živočíchom.
Nahlásiť chybu v článku